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- Do students' mindsets about emotional intelligence change over secondary school? Developmental paths in adolescencePublication . Costa, Ana; Faria, LuísaResearch on mindsets has grown exponentially over the last few years, but the developmental trajectories of the different types of mindsets are less explored, especially among youth. Thus, the present study analyzed and compared the trajectory of both growth and fixed implicit theories of emotional intelligence over the secondary school cycle. In total, 523 students were followed during the complete Portuguese 3-year secondary school cycle, through a three-wave design from the 10th to the 12th grade. In the first wave, the participants were aged between 14 and 18 years (mean [M] = 15.4; standard deviation [SD] = 0.63) and were mainly female (58.6%). The results indicated that the emotional intelligence (EI) growth mindset increased over secondary school, whereas students’ fixed mindset tended to decrease in the same period. A students previous trait EI levels predicted the EI mindset change patterns, while a students gender did not. Moreover, in this study, the different mindset trajectories predicted students emotions toward school at the end of secondary school but not their EI trait levels. The results of this study provide information about the dynamics of emotion-related mindsets in late adolescence and will be discussed on the basis of their implications for the educational context.
- A pedagogia do serviço : abordagem didático-pedagógica da UL3 do 6.º Ano, "a partilha do pão"Publication . Santos, Sandra Margarida Pires dos; Almendra, Luísa Maria Varela; Carvalho, Cristina Maria Ramos Cavalheiro de SáO presente relatório tem como unidade letiva de referência a Unidade Letiva 3, do 6.º ano, «A Partilha do Pão». Ao conceptualizar a implementação desta Unidade Letiva, e tendo em conta a turma de estágio e a sua realidade educativa (TEIP - Território Educativo de Intervenção Prioritária), ficou muito presente a necessidade de incentivar e motivar os alunos para a escola e para a aprendizagem. Assim, o trabalho desenvolvido na disciplina de Educação Moral e Religiosa Católica (EMRC) teve como foco, não apenas os conhecimentos, mas ajudar na prevenção e redução do abandono escolar precoce e do absentismo, e ainda ajudar a reduzir a indisciplina e promover o sucesso educativo. Para a prossecução destes objetivos foi escolhida a via da Pedagogia do Serviço, não como um mero projeto de intervenção que os alunos colocam em prática, mas como envolvimento dos alunos no seu processo educativo e na sua realidade social, e onde eles são sujeitos ativos e decisores.
- Falar de Jesus, um homem para os outros : perspetivas sobre a lecionação da UL 2 do 6º ano do programa de EMRCPublication . Cabral, Sónia Rosália Pereira; Teixeira, Alfredo Manuel Matos Alves Rodrigues; Ambrosio, Juan Francisco GarciaEste relatório, realizado no âmbito do Mestrado em Ciências Religiosas, tem como objetivo descrever/aprofundar as experiências vivenciadas através dos conteúdos programáticos em Prática de Ensino Supervisionada (PES), assentando uma atitude reflexiva e construtiva sobre o impacto que esta teve no meu desenvolvimento e na minha aprendizagem, enquanto docente de Educação Moral e Religiosa Católica (EMRC). Neste sentido, o presente relatório é fruto de um trabalho que procurou fazer uma reflexão pedagógica e didática. De facto, foi desenvolvido durante a Prática de Ensino Supervisionada, na área da EMRC, sendo o principal contributo para o processo de educação dos alunos a unidade letiva Jesus, um Homem para os outros, do 6º ano do Ensino Básico. Este trabalho tem um suporte bibliográfico, no qual é explorado, por exemplo, o papel de Jesus Cristo, na qualidade de um Homem para os outros. Assim, Jesus Cristo é percebido como o arquétipo máximo da humanidade, especialmente no que diz respeito à solidariedade para com os mais “pobres, marginalizados e oprimidos”. Saliente-se que este aprofundamento tem como intuito aferir o modo como Jesus foi e é um modelo de Homem para os outros Homens (há de ter-se em consideração que todas as pessoas têm o poder de pôr em prática os Seus ensinamentos, enquanto Mestre Pacífico). Convém, ainda, salientar que, neste documento, numa última instância, será possível encontrar uma proposta didático-pedagógica que propõe uma possível reformulação da unidade letiva explorada, com o intuito de a tornar mais apelativa para os alunos.
- The effects of multinationality on the market value of cash: evidence from Latin AmericaPublication . Manoel, Aviner Augusto Silva; Moraes, Marcelo Botelho da Costa; Carneiro, Jorge; Toledo, Eloisa Perez-deThe aim of this paper is to examine whether the value investors place on cash holdings varies between multinationals and domestic firms from Latin America. Utilizing data from the six largest Latin American economies, our analyses with different proxies of multinationality reveal that investors do not attribute a significant valuation premium, nor do they impose a price discount, on the cash held by Latin American multinational corporations (Multilatinas) when compared to the cash of their domestic counterparts. These findings suggest that shareholders do not view Multilatinas' cash holdings as conferring greater advantages relative to those of domestic firms. We interpret this as evidence that the perceived benefits of multinationality, such as increased growth potential, may be counterbalanced by elevated agency costs and greater information asymmetry. Our study advances the literature on cash holdings and international business and discusses implications for stakeholders of multinational corporations that have subsidiaries in countries with potential growth opportunities but in which poor investor protection may lead to agency conflicts and the risk of improper cash diversion. Our research yields important implications for policymakers by highlighting the relevance of requiring the disclosure of disaggregated information about domestic and foreign cash to improve efficiency in stakeholder decision-making.
- The role of public relations in crafting and communicating the luxury image in the hospitality sector : an in-depth analysis of Constance Hotels & ResortsPublication . Wouters, Margaux Isabelle L.; Ribeiro, Nelson CostaThis internship report presents a study on the role of public relations in crafting a luxury image in the hospitality industry, using the example of Constance Hotels & Resorts, a renowned brand in the Indian Ocean. The theoretical framework includes a detailed analysis of the evolution of public relations in a digital context to understand the challenges posed by this new environment, along with an examination of key elements such as content creation and storytelling. The second part provides an overview of the luxury sector, highlighting issues and opportunities discussed in the existing literature. To address the research question, "How do employees from the Communications and E-Business departments at Constance Hotels & Resorts perceive their roles in crafting and maintaining the brand’s luxury image in the hospitality industry?", a qualitative method was employed. This approach involved an internship at Constance Hotels & Resorts and interviews with six carefully selected employees from the Communications and E-Business departments to gain insights from both traditional and digital perspectives. The findings of this research offer valuable insights into how the company's vision of luxury is deeply embedded in its PR strategies, which emphasize originality, service quality, and brand personality. The research highlights the successful integration of both traditional and digital PR approaches through the brand’s strategic focus on content curation, brand positioning, and relationship-building, all of which are key to a strong brand identity. The study also illuminates the role of interpersonal relationships, demonstrating that trust-based interactions with stakeholders positively affect the brand's image and reputation. Overall, this research contributes to the understanding of how Constance Hotels & Resorts effectively balances PR efforts to achieve and maintain its luxury status in a competitive market.
- Social customer relationship management (SCRM) e lealdade à marca : uma análise das marcas de skincare no InstagramPublication . Régio, Sofia de Abreu; Fernandes, Anna Carolina Boechat ChavesO presente estudo investiga o impacto das estratégias de Social Customer Relationship Management (SCRM) utilizadas pelas marcas de skincare no Instagram nos níveis de lealdade dos consumidores. Com o objetivo de compreender o papel do Instagram como uma plataforma capaz de fortalecer a relação entre as marcas e os seus seguidores, foi conduzido um estudo quantitativo com uma amostra de 200 seguidores portugueses de marcas de skincare no Instagram. Os resultados destacam a autenticidade das comunicações das marcas como o principal fator a influenciar positivamente a lealdade dos consumidores. Em contrapartida, as interações personalizadas, o conteúdo educativo e o atendimento ao cliente não demonstraram um impacto estatisticamente significativo na lealdade à marca, embora tenham sido percebidos como positivos pelos participantes. O estudo conclui que, de forma a maximizar a lealdade à marca, as marcas de skincare devem priorizar uma comunicação autêntica no Instagram, explorando simultaneamente formas de otimizar as restantes estratégias. Estes resultados reforçam a importância de uma presença digital autêntica e estratégica na construção de relações duradouras entre marcas e consumidores.
- Responsabilidade social nas indústrias de moda e de beleza : stakeholders engagement pelo prisma da autenticidade e transparênciaPublication . Barata, Maria Matilde Cunha Martins da Fonseca; Simão, João Duarte Borges Martins de VasconcelosAs indústrias de Moda e de Beleza apresentam um impacto significativo na cultura contemporânea. No entanto e simultaneamente, enfrentam desafios acrescidos no que diz respeito às exigências éticas e sociais de consumidores cada vez mais conscientes. O presente estudo procurou responder a como é que a Comunicação Estratégica (CE) de Responsabilidade Social Empresarial (RSE) nas indústrias de Moda e de Beleza, quando conduzida com autenticidade e transparência, influencia o comportamento de consumo e a confiança dos Millennials e da Geração Z. Através de uma abordagem metodológica mista na investigação, com a combinação de entrevistas a especialistas do setor com inquéritos a consumidores das gerações em análise, os resultados demonstraram que os consumidores procuram marcas que vão além de práticas superficiais socialmente responsáveis, exigindo um compromisso genuíno com valores éticos e sustentáveis. A autenticidade e a transparência revelaram-se fundamentais para a construção de confiança, com impactos diretos na credibilidade das marcas e na aceitação das suas iniciativas de RSE. Compreendeu-se, também, como a comunicação inconsistente ou percecionada como inautêntica prejudica não só a reputação das empresas, como também a eficácia das suas estratégias de responsabilidade social. Para além do seu contributo para a literatura académica, o estudo ofereceu uma reflexão crítica sobre o papel transformador das indústrias de Moda e Beleza enquanto influência para a mudança social. As guidelines propostas neste estudo sugerem formas de alinhar práticas empresariais e estratégias de comunicação com as expetativas de um público exigente, promovendo um futuro onde ética, transparência e estética não se anulam, mas se complementam.
- Analyzing the effects of safe and natural ingredient claims on brand reputation in clean beauty branding : the case study of BenamôrPublication . Moulineau, Pauline Joanna Julie Marie; Tavares, Patrícia Isabel Ramos Pego NunesIn recent years, a new trend has emerged in the cosmetics industry: the “clean beauty” movement. Faced with a growing awareness of the health risks associated with certain hazardous substances and the negative impact of this industry on the environment, consumers are now turning to safer, more natural products, prompting companies to adapt to this evolution. It is therefore legitimate to question the real impact of this transformation on the reputation of these companies. This research aims to determine whether natural and safe ingredient claims influence the reputation of cosmetic brands, particularly in the context of clean beauty. While current literature focuses mainly on general aspects such as transparency and trust in eco-friendly brands, this study specifically explores the impact of such claims on brand reputation, focusing on the Portuguese brand Benamôr 1925. The aim is to study Benamôr employees' perspectives on these ingredients and evaluate their influence on brand reputation for consumers. This research was conducted through both qualitative and quantitative research. First, individual interviews with 6 employees of the Benamôr 1925 brand revealed their motivations and impressions behind the use of the natural and safe ingredient claims on their products. Subsequently, it analyzed the opinion of 34 consumers, based on a questionnaire sent in order to get insights on consumer’s perception of the brand's reputation in relation to the natural and safe ingredient claims. Findings suggest that Benamôr 1925’s emphasis on safe and natural ingredients is vital for its strong reputation in the clean beauty sector. Both employees and consumers value the brand's transparency, educational content, and ethical practices. This commitment fosters significant trust and loyalty among consumers.