Repository logo
 
Publication

From an English course to a professional journey : creating a new path in the education market

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorReis, Ricardo
dc.contributor.authorSomma, Sofia
dc.date.accessioned2024-05-02T13:38:57Z
dc.date.available2024-05-02T13:38:57Z
dc.date.issued2023-10-17
dc.date.submitted2023-09-08
dc.description.abstractThis research investigates the possibility of offering a new course that combines linguistic content with a more specialized component (such as soft skills or technical competencies) by the company EF Education First, a linguistic provider. This study focuses to the specific target of individuals aged 18-25 years old and the goal is to understand which combination of soft skills and language or computer science and language courses would be the most attractive to the target population. This study opens with a case study analysis, followed by benchmark analysis, and then proceeds with a qualitative analysis based on semi-structured interviews. These interviews involve not only EF’s managers but also HR managers from two non-competitive companies. The objective is to understand the skills required for junior profiles. Finally, the investigation moves on to a quantitative analysis of a questionnaire, using SPSS application. First and foremost, the concept of a skill gap was analyzed. It has emerged that over the majority of the sample do not believe they have acquired the necessary skills to enter the job market, which represents a good starting point for the purpose of the analysis. Secondly, using a cluster analysis, the sample was divided into clusters, identifying the Socratic learners as the cluster to target. It was found that the Socratic learners prefer the combination of language and soft skills (also giving a positive rating to technical skills + language), in-person and with a maximum course duration of 2 months, with the option to choose course modules.pt_PT
dc.description.abstractEste estudo investiga a possibilidade de oferecer um novo curso que combine conteúdo linguístico com uma componente mais especializada (como aptidões interpessoais ou competências técnicas) pela empresa EF Education First, um fornecedor de programas linguísticos. Este estudo centra-se num público específico composto por indivíduos com idades entre 18 e 25 anos e o objetivo é compreender qual combinação de aptidões interpessoais e linguísticas ou de ciência da computação e de linguagem seria a mais atraente para a população- alvo. Este estudo inicia-se com uma análise de estudo de caso, seguida por uma análise de referencial e, em seguida, prossegue com uma análise qualitativa baseada em entrevistas semiestruturadas. Estas entrevistas envolvem não apenas os gerentes da EF, mas também gerentes de recursos humanos de duas empresas não concorrentes. O objetivo é compreender as aptidões necessárias para perfis juniores. Finalmente, a investigação avança para uma análise quantitativa de um questionário, utilizando a aplicação SPSS. Em primeiro lugar, foi analisado o conceito de lacuna de aptidões. Conclui-se que a maioria da amostra não acredita ter adquirido as aptidões necessárias para entrar no mercado de trabalho. Em segundo lugar, utilizando uma análise de cluster, a amostra foi dividida em grupos, identificando um grupo, os aprendizes socráticos, como o grupo a ser analisado. Descobriu-se que os aprendizes socráticos preferem a combinação de linguagem e aptidões interpessoais (dando também uma avaliação positiva para aptidões técnicas + linguagem), presencialmente e ao máximo.pt_PT
dc.identifier.tid203377524pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/44870
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectSkills gappt_PT
dc.subjectEducational programspt_PT
dc.subjectTechnical skillspt_PT
dc.subjectSoft skills and language skillspt_PT
dc.subjectLacuna de aptidõespt_PT
dc.subjectProgramas educacionaispt_PT
dc.subjectAptidões técnicaspt_PT
dc.subjectAptidões interpessoais e linguísticaspt_PT
dc.titleFrom an English course to a professional journey : creating a new path in the education marketpt_PT
dc.title.alternativeDe um curso de inglês a uma jornada profissional : criando um novo caminho no mercado educacionalpt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresaspt_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
203377524.pdf
Size:
3.3 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
3.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: