Repository logo
 
No Thumbnail Available
Publication

From an English course to a professional journey : creating a new path in the education market

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
203377524.pdf3.3 MBAdobe PDF Download

Advisor(s)

Abstract(s)

This research investigates the possibility of offering a new course that combines linguistic content with a more specialized component (such as soft skills or technical competencies) by the company EF Education First, a linguistic provider. This study focuses to the specific target of individuals aged 18-25 years old and the goal is to understand which combination of soft skills and language or computer science and language courses would be the most attractive to the target population. This study opens with a case study analysis, followed by benchmark analysis, and then proceeds with a qualitative analysis based on semi-structured interviews. These interviews involve not only EF’s managers but also HR managers from two non-competitive companies. The objective is to understand the skills required for junior profiles. Finally, the investigation moves on to a quantitative analysis of a questionnaire, using SPSS application. First and foremost, the concept of a skill gap was analyzed. It has emerged that over the majority of the sample do not believe they have acquired the necessary skills to enter the job market, which represents a good starting point for the purpose of the analysis. Secondly, using a cluster analysis, the sample was divided into clusters, identifying the Socratic learners as the cluster to target. It was found that the Socratic learners prefer the combination of language and soft skills (also giving a positive rating to technical skills + language), in-person and with a maximum course duration of 2 months, with the option to choose course modules.
Este estudo investiga a possibilidade de oferecer um novo curso que combine conteúdo linguístico com uma componente mais especializada (como aptidões interpessoais ou competências técnicas) pela empresa EF Education First, um fornecedor de programas linguísticos. Este estudo centra-se num público específico composto por indivíduos com idades entre 18 e 25 anos e o objetivo é compreender qual combinação de aptidões interpessoais e linguísticas ou de ciência da computação e de linguagem seria a mais atraente para a população- alvo. Este estudo inicia-se com uma análise de estudo de caso, seguida por uma análise de referencial e, em seguida, prossegue com uma análise qualitativa baseada em entrevistas semiestruturadas. Estas entrevistas envolvem não apenas os gerentes da EF, mas também gerentes de recursos humanos de duas empresas não concorrentes. O objetivo é compreender as aptidões necessárias para perfis juniores. Finalmente, a investigação avança para uma análise quantitativa de um questionário, utilizando a aplicação SPSS. Em primeiro lugar, foi analisado o conceito de lacuna de aptidões. Conclui-se que a maioria da amostra não acredita ter adquirido as aptidões necessárias para entrar no mercado de trabalho. Em segundo lugar, utilizando uma análise de cluster, a amostra foi dividida em grupos, identificando um grupo, os aprendizes socráticos, como o grupo a ser analisado. Descobriu-se que os aprendizes socráticos preferem a combinação de linguagem e aptidões interpessoais (dando também uma avaliação positiva para aptidões técnicas + linguagem), presencialmente e ao máximo.

Description

Keywords

Skills gap Educational programs Technical skills Soft skills and language skills Lacuna de aptidões Programas educacionais Aptidões técnicas Aptidões interpessoais e linguísticas

Pedagogical Context

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue