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Tokyo’s red-light district, the Yakuza video game series and their advertisements : a visual analysis (2005-2010)

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Abstract(s)

This dissertation is focused on a visual analysis of the fictional district of Kamurocho, featured in the Yakuza videogame series, and its comparison to the district of Kabukicho, located in Shinjuku, Tokyo. Additionally, a visual analysis was made to two advertisements of videogames of that same series. These analyses9 objective was to comprehend the transformation of a real space into a fictional one, designed for a videogame, and how that same space (and, by extension, the games) as communicated through televised advertisements. The analyses (of the districts and the advertisements) were divided into categories. In the districts9 case, the analysis was segmented into entertainment and foodrelated categories (i.e., karaoke, bars, arcade games). The analysis of the advertisements was explored in visual and auditory aspects. To complement these analyses, a survey was conducted with a sample size of 78 Japanese adults, to understand their reaction to the topics explored in this thesis (i.e., districts, advertisements). The survey9s primary results were: the understanding of the Yakuza series by most of the sample size, despite being seldom played; a common knowledge of the Kabukicho district; and advertisements that are more representative of the games being sold are the most positively received. This work concludes that the videogame district is faithful to the real-life district and that the better mass communication of the game revolves around utilizing footage of the actual game.
Este trabalho foca-se na análise visual do distrito fictício de Kamurocho, presente na série de jogos Yakuza, e a sua comparação com o distrito Kabukicho, localizado na cidade de Shinjuku, Tóquio. Adicionalmente, foi feita uma análise visual a duas publicidades dos jogos da mesma série. Estas análises tiveram como objetivo compreender a transformação do espaço real num espaço fictício, desenhado para um videojogo, e como esse espaço (e por extensão, os jogos) foram comunicados através da publicidade televisiva. As análises (dos distritos e das publicidades) foram divididas em categorias. No caso dos distritos, a análise foi segmentada em categorias de entretenimento e restauração (i.e., karaoke, bares, jogos de arcada). Por sua vez, a publicidade foi explorada no que toca aos seus aspetos visuais e auditivos. Para complementar as análises feitas aos distritos e à publicidade, foi aplicado um questionário com uma amostra de 78 pessoas japonesas adultas, com o objetivo de averiguar a sua reação aos tópicos falados na tese (i.e., distritos e publicidade). O questionário teve como principais resultados: o reconhecimento da série Yakuza pela maioria da amostra, mesmo sendo pouco jogada; um grande conhecimento no distrito de Kabukicho; e qual o exemplo de publicidade mais representativo dos jogos a serem vendidos e qual o mais bem recebido. Este trabalho concluiu que o distrito do videojogo é fidedigno em relação ao distrito real, e que a melhor comunicação do jogo para as massas envolve a utilização de imagens do próprio jogo.

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Videogames Red-light districts Yakuza Advertisements Japanese districts Videojogos Zonas de prostituição Publicidade Distritos japoneses

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