Repository logo
 
Publication

Partner-up : peer-mentoring mHealth app

datacite.subject.fosCiências Sociais::Ciências da Comunicaçãopt_PT
dc.contributor.advisorSoares, Fátima Patrícia Nunes da Encarnação Marques Dias
dc.contributor.authorVasconcelos, Mariana Ferreira de Castro e
dc.date.accessioned2023-03-16T13:23:32Z
dc.date.available2023-03-16T13:23:32Z
dc.date.issued2023-03-06
dc.date.submitted2022-11
dc.description.abstractPartner-Up is a project that aims to offer young struggling teens free counselling through a peer-mentorship mHealth app. The app has two users: the mentees, young teens with some mental issues or distress, and mentors, Psychology Undergrad finalists and students from the master's Degree in the Psychology of Well-being and Health Promotion at FCH – Universidade Católica Portuguesa. Partner-Up offers an in-built chat and phone/video call experience, a self-reflection feature where mentees reflect on their emotions, and a community forum that allows mentees and mentors to share thoughts, accomplishments or simply funny stories and interact via comments and likes. The app grants a personalised experience, as it matches the mentee with a mentor of their gender preference that can relate to and understand their issue. The app contributes to a mutual benefit between mentees and mentors, as mentees gain an approachable mentor to guide them through their mental health journey. Mentors can participate in a volunteer experience, enrich their curriculums and practice their training. The project includes the development of a prototype for Partner-Up, and a communication campaign to introduce the app to the market. These are backed up by market research, a straightforward business plan to determine the idea's viability, and a marketing strategy. The marketing and communication plan combines print, digital advertising, sponsorship and collaboration. During the first three months of the app's introduction, the print will be used for awareness and recruitment in schools, targeting mentees, and at Universidade Católica Portuguesa, targeting mentors. The digital strategy is based on the brand's Instagram profile, with engaging and fun posts and partnerships with three influencers working as brand ambassadors. Sponsorship of a mental health festival and a collaboration with mental health awareness clothing brand.pt_PT
dc.description.abstractO Partner-Up é um projeto que oferece aconselhamento gratuito a jovens adolescentes com dificuldades por meio de uma aplicação de mHealth. A app tem dois utilizadores: os mentorados, jovens adolescentes com algum tipo de perturbação ou sofrimento mental, e os mentores, finalistas da Licenciatura em Psicologia e alunos do Mestrado em Psicologia do Bem-Estar e Promoção da Saúde da FCH – Universidade Católica Portuguesa. O Partner-Up oferece uma experiência integrada de chat e telefone/videochamada, um recurso de autorreflexão onde os mentorados refletem sobre suas emoções e um fórum que permite que mentorados e mentores compartilhem pensamentos, realizações ou simplesmente histórias engraçadas interagindo via comentários e gostos. A aplicação oferece uma experiência personalizada. O aplicativo contribui para um benefício mútuo entre mentorados e mentores, pois os mentorados ganham um mentor acessível para orientá-los e os mentores podem participar de uma experiência de voluntariado, enriquecer seus currículos e colocar em prática a sua formação. O projeto inclui o desenvolvimento de um protótipo e uma campanha de comunicação para apresentar a aplicação ao mercado. Estes são apoiados por uma pesquisa de mercado, um plano de negócios que determina a viabilidade da ideia e uma estratégia de marketing. O plano de marketing e comunicação combina elementos impressos, patrocínio, publicidade digital e colaboração. Durante os primeiros três meses de introdução da aplicação, cartazes vão ser utilizados para sensibilização e recrutamento nas escolas, dirigidas aos mentorandos, e na Universidade Católica Portuguesa, junto dos mentores. A estratégia digital é baseada no perfil da marca no Instagram, com publicações jovens e parcerias com três influenciadores que atuam como embaixadores da marca, patrocínio de um festival de saúde mental e uma colaboração com a marca de roupas de conscientização sobre saúde mental.pt_PT
dc.identifier.tid203247906pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/40597
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectmHealth Apppt_PT
dc.subjectMentoringpt_PT
dc.subjectYouthpt_PT
dc.subjectPsychology studentspt_PT
dc.subjectDigital marketingpt_PT
dc.subjectBusiness conceptpt_PT
dc.subjectMentoriapt_PT
dc.subjectJovenspt_PT
dc.subjectEstudantes de psicologiapt_PT
dc.subjectMarketing digital
dc.subjectConceito de negócio
dc.titlePartner-up : peer-mentoring mHealth apppt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Ciências da Comunicaçãopt_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
203247906.pdf
Size:
46.59 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
203247906.txt
Size:
3.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: