Repository logo
 
No Thumbnail Available
Publication

Partner-up : peer-mentoring mHealth app

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
203247906.pdf46.59 MBAdobe PDF Download

Abstract(s)

Partner-Up is a project that aims to offer young struggling teens free counselling through a peer-mentorship mHealth app. The app has two users: the mentees, young teens with some mental issues or distress, and mentors, Psychology Undergrad finalists and students from the master's Degree in the Psychology of Well-being and Health Promotion at FCH – Universidade Católica Portuguesa. Partner-Up offers an in-built chat and phone/video call experience, a self-reflection feature where mentees reflect on their emotions, and a community forum that allows mentees and mentors to share thoughts, accomplishments or simply funny stories and interact via comments and likes. The app grants a personalised experience, as it matches the mentee with a mentor of their gender preference that can relate to and understand their issue. The app contributes to a mutual benefit between mentees and mentors, as mentees gain an approachable mentor to guide them through their mental health journey. Mentors can participate in a volunteer experience, enrich their curriculums and practice their training. The project includes the development of a prototype for Partner-Up, and a communication campaign to introduce the app to the market. These are backed up by market research, a straightforward business plan to determine the idea's viability, and a marketing strategy. The marketing and communication plan combines print, digital advertising, sponsorship and collaboration. During the first three months of the app's introduction, the print will be used for awareness and recruitment in schools, targeting mentees, and at Universidade Católica Portuguesa, targeting mentors. The digital strategy is based on the brand's Instagram profile, with engaging and fun posts and partnerships with three influencers working as brand ambassadors. Sponsorship of a mental health festival and a collaboration with mental health awareness clothing brand.
O Partner-Up é um projeto que oferece aconselhamento gratuito a jovens adolescentes com dificuldades por meio de uma aplicação de mHealth. A app tem dois utilizadores: os mentorados, jovens adolescentes com algum tipo de perturbação ou sofrimento mental, e os mentores, finalistas da Licenciatura em Psicologia e alunos do Mestrado em Psicologia do Bem-Estar e Promoção da Saúde da FCH – Universidade Católica Portuguesa. O Partner-Up oferece uma experiência integrada de chat e telefone/videochamada, um recurso de autorreflexão onde os mentorados refletem sobre suas emoções e um fórum que permite que mentorados e mentores compartilhem pensamentos, realizações ou simplesmente histórias engraçadas interagindo via comentários e gostos. A aplicação oferece uma experiência personalizada. O aplicativo contribui para um benefício mútuo entre mentorados e mentores, pois os mentorados ganham um mentor acessível para orientá-los e os mentores podem participar de uma experiência de voluntariado, enriquecer seus currículos e colocar em prática a sua formação. O projeto inclui o desenvolvimento de um protótipo e uma campanha de comunicação para apresentar a aplicação ao mercado. Estes são apoiados por uma pesquisa de mercado, um plano de negócios que determina a viabilidade da ideia e uma estratégia de marketing. O plano de marketing e comunicação combina elementos impressos, patrocínio, publicidade digital e colaboração. Durante os primeiros três meses de introdução da aplicação, cartazes vão ser utilizados para sensibilização e recrutamento nas escolas, dirigidas aos mentorandos, e na Universidade Católica Portuguesa, junto dos mentores. A estratégia digital é baseada no perfil da marca no Instagram, com publicações jovens e parcerias com três influenciadores que atuam como embaixadores da marca, patrocínio de um festival de saúde mental e uma colaboração com a marca de roupas de conscientização sobre saúde mental.

Description

Keywords

mHealth App Mentoring Youth Psychology students Digital marketing Business concept Mentoria Jovens Estudantes de psicologia Marketing digital Conceito de negócio

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue