Repository logo
 
Publication

Stakeholder engagement practices in social enterprises : a case study about Marula Creative Consultancy

datacite.subject.fosCiências Sociais::Ciências da Comunicaçãopt_PT
dc.contributor.advisorOliveira, Ana Filipa Santos de
dc.contributor.authorBiasion, Gloria
dc.date.accessioned2022-05-18T09:35:41Z
dc.date.available2022-11-16T01:30:41Z
dc.date.issued2022-03-18
dc.date.submitted2021-11
dc.description.abstractCorporate social responsibility (CSR) and stakeholder engagement have gained some traction over the years, nevertheless, it still remains uncertain how much those concepts have ingrained themselves into daily business activities. Based on several scientific books and journal articles, this research will follow the development of four vital topics which are corporate social responsibility, stakeholder engagement, CSR communication and social entrepreneurship. Through a case study of a social enterprise in Uganda, this research combines management and communication research fields through an exploratory approach with the aim to understand and reveal how CSR communication processes can be a driver towards engaging stakeholders within a business setting. The case of Marula Creative Consultancy was investigated through the research methods documentation and interviews. It sought to identify the CSR activities and CSR communication activities to engage stakeholders from two different perspectives. Therefore, this master thesis explores insights from a company’s perspective and a further stakeholder perspective, namely the clients. After establishing the context of this case, the data analysis collection and analysis were conducted. The findings of this research state that stakeholder engagement is an essential part of social enterprises, and that stakeholder engagement can partially be obtained through CSR communication.pt_PT
dc.description.abstractA responsabilidade social corporativa (RSC) e o envolvimento das partes interessadas ganharam alguma força ao longo dos anos, no entanto, continua a ser incerto em que medida estes conceitos se concretizam na prática empresarial. Esta investigação focar-se-á no desenvolvimento de quatro tópicos essenciais, sendo eles a responsabilidade social corporativa, o envolvimento das partes interessadas, a comunicação RSC e o empreendedorismo social, com base em vários livros e artigos relevantes encontrados na literatura. Através de um estudo de caso a uma empresa social no Uganda, esta investigação combina os campos científicos da gestão e da comunicação através de uma abordagem exploratória, com o objectivo de compreender e revelar como os processos de comunicação sobre RSC podem ser um motor para o envolvimento das partes interessadas num contexto empresarial. Foi proposto identificar as atividades de RSC e as atividades de comunicação sobre RSC para envolver as partes interessadas a partir de duas perspectivas diferentes. Por conseguinte, esta tese de mestrado explora as perspectivas de uma empresa e as perspectivas das suas partes interessadas, nomeadamente os clientes. Os resultados desta investigação concluem que o envolvimento das partes interessadas é uma parte essencial das empresas sociais, e que este envolvimento pode ser parcialmente obtido através da comunicação RSC.pt_PT
dc.identifier.tid202990214pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/37614
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectCorporate social responsibility (CSR)pt_PT
dc.subjectStakeholder engagementpt_PT
dc.subjectCSR communicationpt_PT
dc.subjectSocial entrepreneurshippt_PT
dc.subjectSocial enterprisept_PT
dc.subjectCreative social impact agencypt_PT
dc.subjectUgandapt_PT
dc.subjectEnvolvimento de partes interessadaspt_PT
dc.subjectResponsabilidade social corporativa (RSC)pt_PT
dc.subjectComunicação RSCpt_PT
dc.subjectEmpreendedorismo socialpt_PT
dc.subjectEmpresa socialpt_PT
dc.subjectAgência criativa de impacto socialpt_PT
dc.titleStakeholder engagement practices in social enterprises : a case study about Marula Creative Consultancypt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Ciências da Comunicaçãopt_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
202990214.pdf
Size:
27.02 MB
Format:
Adobe Portable Document Format