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Publication

Consumers´ behaviour towards online grocery shopping

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorSottomayor, Miguel Jorge de Magalhães Lançós de
dc.contributor.authorRuivos, Cristina Marie
dc.date.accessioned2022-10-11T09:50:56Z
dc.date.available2022-10-11T09:50:56Z
dc.date.issued2022-07-11
dc.date.submitted2022-04
dc.description.abstractThe purpose of this article is to examine the ability of the theory of planned behavior - in predicting the online grocery purchasing intentions of Portuguese consumers. The empirical investigation included a sample of 100 people. A main component and two stage cluster analysis methodology was used to identify three well-defined and highly interpretable categories based on attitudes, norms, perceptions from the Theory of planned behaviour (TPB) which were then profiled by demographic and grocery purchasing characteristics. The study's key findings reveal that attitude and perceived behavioral control are the components that have a substantial impact on influencing Portuguese consumers' intention to purchase online groceries.pt_PT
dc.description.abstractO presente estudo tem como objetivo estudar a capacidade da teoria do comportamento planeado - ao prever as intenções de compra de mercearia online dos consumidores portugueses. A investigação empírica incluiu uma amostra de 100 pessoas. Foi utilizada uma componente principal e uma metodologia de análise de agrupamento em duas fases para identificar três categorias bem definidas e altamente interpretáveis baseadas em atitudes, normas, perceções da Teoria do Comportamento Planeado (TPB) que foram depois perfiladas pelas características demográficas e de compra de mercearia.As principais conclusões deste estudo sugerem que a atitude e controlo comportamental percebido são componentes que têm um impacto significativo na intenção dos consumidores portugueses quando realizam compras de mercearias online.pt_PT
dc.identifier.tid203068300pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/39098
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectConsumer behaviourpt_PT
dc.subjectAttitudespt_PT
dc.subjectIntention theory of planned behaviourpt_PT
dc.subjectOnline grocery shoppingpt_PT
dc.subjectComportamento do consumidorpt_PT
dc.subjectAtitudespt_PT
dc.subjectTeoria da intenção de comportamento planeadopt_PT
dc.subjectCompras de mercearia onlinept_PT
dc.titleConsumers´ behaviour towards online grocery shoppingpt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Marketingpt_PT

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