Repository logo
 
Publication

Plano de comunicação integrada de marketing para o lançamento da Gnóstica Medical Center

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorAfonso, Carla Susana Moiteiro Ganito
dc.contributor.advisorSebastião, Sónia Pedro
dc.contributor.authorCoutinho, Mariana da Silva Pereira
dc.date.accessioned2019-03-20T14:00:52Z
dc.date.issued2019-02-07
dc.date.submitted2018
dc.description.abstractAs social beings, it is through communication that we establish social relations between people. By communicating well, we are being more effective in our relationships with others. Communication is a form of integration and cohesion of a group. In companies, the importance of communication is increasing. The message that an organization wants to convey to its target audience, to society, is as important as the message an organization intends to convey internally to its employees. This project, in order to obtain a Master's Degree in Communication Sciences, in the specialty of Communication, Marketing and Advertising, corresponds to the elaboration of an integrated marketing communication plan, in relation to a private health clinic, which intends to initiate activity in São Tomé and Príncipe, Gnóstica Medical Center. The challenge is to develop an appropriate communication strategy, not only in the area of health, but also in view of the state of health in a small, poor and insular country, where health is viewed from a disease perspective and not from a prevention perspective.pt_PT
dc.description.abstractEnquanto seres sociais é na comunicação que assentam as relações entre as pessoas. Comunicar bem é ser mais eficaz na relação com o outro. Comunicar bem é uma forma de integração e de coesão de um grupo. Nas empresas é notório o aumento da importância dada à comunicação. A mensagem que uma organização pretende transmitir aos seus públicos-alvo, para a sociedade, é tão importante como a mensagem que uma organização pretende transmitir internamente aos seus colaboradores. O presente projeto, para a obtenção do grau de mestre em Ciências da Comunicação, na especialidade de Comunicação, Marketing e Publicidade, corresponde à elaboração de um plano de comunicação integrada de marketing, relativamente a uma clínica de saúde privada, que pretende iniciar atividade em São Tomé e Príncipe, a Gnóstica Medical Center. O desafio que se impõe é o de elaborar a estratégia de comunicação adequada, não só à área da saúde, mas também atendendo ao estado da saúde num país pequeno, pobre e insular, onde a saúde é encarada numa perspetiva de doença e não de prevenção.pt_PT
dc.identifier.tid202179125pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/27109
dc.language.isoporpt_PT
dc.subjectSão Tomé e Príncipept_PT
dc.subjectSaúdept_PT
dc.subjectComunicação integrada de marketingpt_PT
dc.subjectPlano de comunicaçãopt_PT
dc.subjectRelações públicaspt_PT
dc.subjectSão Tomé and Príncipept_PT
dc.subjectHealthpt_PT
dc.subjectIntegrated marketing communicationpt_PT
dc.subjectCommunication planpt_PT
dc.subjectPublic relationspt_PT
dc.titlePlano de comunicação integrada de marketing para o lançamento da Gnóstica Medical Centerpt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsrestrictedAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Ciências da Comunicaçãopt_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
Projeto_Mestrado_Mariana Coutinho.pdf
Size:
4.14 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
3.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: