Repository logo
 
No Thumbnail Available
Publication

Plano de comunicação integrada de marketing para o lançamento da Gnóstica Medical Center

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
Projeto_Mestrado_Mariana Coutinho.pdf4.14 MBAdobe PDF Download

Abstract(s)

As social beings, it is through communication that we establish social relations between people. By communicating well, we are being more effective in our relationships with others. Communication is a form of integration and cohesion of a group. In companies, the importance of communication is increasing. The message that an organization wants to convey to its target audience, to society, is as important as the message an organization intends to convey internally to its employees. This project, in order to obtain a Master's Degree in Communication Sciences, in the specialty of Communication, Marketing and Advertising, corresponds to the elaboration of an integrated marketing communication plan, in relation to a private health clinic, which intends to initiate activity in São Tomé and Príncipe, Gnóstica Medical Center. The challenge is to develop an appropriate communication strategy, not only in the area of health, but also in view of the state of health in a small, poor and insular country, where health is viewed from a disease perspective and not from a prevention perspective.
Enquanto seres sociais é na comunicação que assentam as relações entre as pessoas. Comunicar bem é ser mais eficaz na relação com o outro. Comunicar bem é uma forma de integração e de coesão de um grupo. Nas empresas é notório o aumento da importância dada à comunicação. A mensagem que uma organização pretende transmitir aos seus públicos-alvo, para a sociedade, é tão importante como a mensagem que uma organização pretende transmitir internamente aos seus colaboradores. O presente projeto, para a obtenção do grau de mestre em Ciências da Comunicação, na especialidade de Comunicação, Marketing e Publicidade, corresponde à elaboração de um plano de comunicação integrada de marketing, relativamente a uma clínica de saúde privada, que pretende iniciar atividade em São Tomé e Príncipe, a Gnóstica Medical Center. O desafio que se impõe é o de elaborar a estratégia de comunicação adequada, não só à área da saúde, mas também atendendo ao estado da saúde num país pequeno, pobre e insular, onde a saúde é encarada numa perspetiva de doença e não de prevenção.

Description

Keywords

São Tomé e Príncipe Saúde Comunicação integrada de marketing Plano de comunicação Relações públicas São Tomé and Príncipe Health Integrated marketing communication Communication plan Public relations

Pedagogical Context

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue