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Advisor(s)
Abstract(s)
As marcas são muitas vezes a parte visível e mais concreta que observamos das
empresas e dos países que operam num mercado global cada vez mais competitivo. Desta
forma, cada vez mais as organizações, privadas ou públicas, procuram fazer uma gestão
estratégica das suas marcas, como forma de influenciar a sua imagem junto dos vários
stakeholders, procurando captá-los e fidelizá-los. Dar a conhecer a marca é assim garantir
que a mesma é facilmente conhecida e reconhecida pelo cliente, sendo para isso necessário
um trabalho exaustivo na sua gestão.
O presente trabalho pretende apresentar o projeto de reorganização da marca
Portugal, tendo como base a história, setores de atividades e valores que identificam o país,
criando uma marca nacional sustentada e forte, capaz de potenciar a economia e o orgulho
nacional.
The present dissertation intends to reflect on the sustainable construction of the Portugal Brand, in view of its potential of generating value for Portuguese products, activities, services and brands, as well as to reflect on its potential organizational structure. It is a conceptual work that seeks to analyze the structuring, communication and marketing efforts supported and encouraged by various governmental and nongovernmental sectors in order to create a consistent and unique brand and to boost it and promote it both in national and international environments.
The present dissertation intends to reflect on the sustainable construction of the Portugal Brand, in view of its potential of generating value for Portuguese products, activities, services and brands, as well as to reflect on its potential organizational structure. It is a conceptual work that seeks to analyze the structuring, communication and marketing efforts supported and encouraged by various governmental and nongovernmental sectors in order to create a consistent and unique brand and to boost it and promote it both in national and international environments.
Description
Keywords
Marca Gestão de marcas Portugal Projeto Brand Brand management Project
