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Where is the meat? : exploring the consumption drivers, barriers and consumer profile for plant-based burgers in burger-focused chain restaurants

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Abstract(s)

This research aims to explore the acceptance of plant-based burger in burger-focused chain restaurants in the Spanish market, through the assessment of main drivers, barriers to consumption, and potential consumer profiles. Following this idea, a study of the impact of perceived product benefits, risks, and individual characteristics on purchase intention and value individuals are willing to pay was conducted. To collect the data for this analysis was developed a qualitative questionnaire and an online survey. The main conclusions showed that environmental benefits positively influenced individuals to purchase plant-based burgers in burger-focused chain restaurants. Additionally, the lower the perceived risk in the quality of taste, the higher might be the purchase intention. Finally, individuals with high levels of environmental concern were more prone to purchase this product. The present study adds to the literature regarding plant-based food consumption behaviors in the food services industry, in specific. Furthermore, it analyzes an innovative solution to the recent environmental issue caused by the massive meat production, and at the same time, provides essential insights for the chain restaurant businesses and helps them to find a source of competitive advantage.
Este estudo tem como objetivo explorar a aceitação do hambúrguer à base de plantas em cadeias de restaurantes centrados em hambúrgueres no mercado Espanhol, através da avaliação dos principais impulsionadores, e barreiras ao consumo bem e de potenciais perfis de consumidores. Seguindo essa ideia, foi realizado um estudo do impacto dos benefícios e dos riscos, e características individuais percebidos na intenção de compra, bem como no valor que o comprador se encontra disposto a pagar. Para coletar os dados para esta análise, foi desenvolvido um questionário qualitativo e uma pesquisa online. As principais conclusões mostraram que os benefícios ambientais influenciaram positivamente os indivíduos a comprar hambúrgueres à base de plantas em cadeias de restaurantes focadas em hambúrgueres. Além disso, quanto menor o risco percebido na qualidade do sabor, maior pode ser a intenção de compra. Por último, os indivíduos com altos níveis de preocupação ambiental estavam mais propensos a comprar este produto. O presente estudo complementa a literatura sobre comportamentos de consumo de alimentos à base de plantas na indústria de serviços alimentícios, em específico. Além disso, analisa uma solução inovadora para a recente questão ambiental causada pela produção massiva de carne e, ao mesmo tempo, disponibiliza conhecimentos relevantes para os negócios da cadeia de restaurantes e os ajuda a encontrar uma fonte de vantagem competitiva.

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Plant-based burgers Sustainability Burger-focused chain restaurants Drivers Barriers Consumer profile Hambúrguer à base de plantas Sustentabilidade Cadeias de restaurantes focados em hambúrgueres Impulsionadores Riscos Perfis de consumidores

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