Repository logo
 
Publication

Instagramable experiences at brunches in Lisbon: search for taste or likes?

dc.contributor.authorKrolow, Priscila
dc.contributor.authorDias, Patrícia
dc.date.accessioned2024-05-21T07:57:58Z
dc.date.available2024-05-21T07:57:58Z
dc.date.issued2022-06-30
dc.description.abstractThis article focuses on the increasing search for instagramable experiences, as consumers prefer attractive settings for photos aimed at Instagram posting. We explored a comparative case study of brunches in Lisbon. To explore if attractivity of place, decoration, and presentation of food influences consumer choices, we used non-participant observation and interviews to consumers. We also conducted content analysis of posts, comparing the brands’ profiles with user-generated content using hashtags and geolocation. Our findings reveal a strong similarity between branded and user-generated content, as branded content struggles to be authentic, spontaneous, and “amateur”, and users increasingly follow an “instagramism” aesthetics. Users acknowledge that enjoying the food is intertwined with experiencing the place and being able to reflect/project that experience on their digital lives.pt_PT
dc.description.abstractEste artigo aborda a busca por experiências instagramáveis, em que os consumidores preferem cenários atrativos para fotos com o objetivo de as publicarem no Instagram. Exploramos um estudo de caso comparativo de brunches em Lisboa, para determinar se a atratividade do local, a decoração e a apresentação da comida influenciam as escolhas dos consumidores. Fizemos observação não participante e entrevistas a consumidores. Também fizemos análise de conteúdo dos perfis das marcas e de conteúdos criados pelos utilizadores a partir de hashtags e geolocalicação. Concluímos que há uma forte semelhança entre os conteúdos criados pelas marcas e pelos consumidores. As primeiras pretendem ser autênticas e espontâneas, e os segundos adotam o instagramismo. Os utilizadores reconhecem que desfrutar da comida está interligado ao ambiente e à possibilidade de partilhar essa experiência digitalmente.pt_PT
dc.description.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionpt_PT
dc.identifier.doi10.34629/CPUBLICA.328pt_PT
dc.identifier.issn1646-1479
dc.identifier.issn2183-2269
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/45187
dc.language.isoengpt_PT
dc.peerreviewedyespt_PT
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/pt_PT
dc.subjectPhygitalpt_PT
dc.subjectProsumerspt_PT
dc.subjectSocial media marketingpt_PT
dc.subjectInstagramablept_PT
dc.subjectInstagramable experiencespt_PT
dc.subjectInstagramávelpt_PT
dc.subjectExperiências instagramáveispt_PT
dc.titleInstagramable experiences at brunches in Lisbon: search for taste or likes?pt_PT
dc.title.alternativeExperiências instagramáveis nos brunches em Lisboa: busca por sabor ou likes?pt_PT
dc.typejournal article
dspace.entity.typePublication
oaire.citation.endPage24pt_PT
oaire.citation.issue32pt_PT
oaire.citation.startPage1pt_PT
oaire.citation.titleComunicação Públicapt_PT
oaire.citation.volume17pt_PT
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typearticlept_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
94216764.pdf
Size:
796.34 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
3.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: