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Agile methodologies in digital marketing firms : using scrum to optimize processes

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Abstract(s)

The Digital Marketing industry is still a relatively young market, but one that grows significantly each year. This is because brands understand the importance of a big but well curated presence on social media, and the firms that work within this industry provide that exact service to brands, they manage their digital presence. Helping on transmitting the messages brands want to their target audiences. In a market this young it is only natural that the processes used by firms are still not fully optimized, so there is opportunity for improvement. The present study scope aims to contribute to that, as it intends to analyse the possibility of implementing Agile Methodologies into the Digital Marketing industry. Although Agile Methodologies were initially created to aid in managing software development and IT projects, its frameworks and values have the potential to be useful when applied to this industry. A qualitative investigation was carried out with an extensive literature review and information analysis. The objective of this investigation was to assess the possibilities and obstacles of implementing Agile Methodologies into the Digital Marketing industry. Also, this investigation should provide clarification on what framework would be better suited for these firms and their processes. Derived from that research, a proposed model was presented to try and solve the main problems and chokepoints that were pointed out in the current system, or processes typically used.
O sector do Marketing Digital ainda é um mercado relativamente jovem, mas que cresce significativamente todos os anos. Isto deve-se ao facto de as marcas compreenderem a importância de uma presença grande, mas bem organizada, nas redes sociais. E as empresas que trabalham neste sector prestam exatamente esse serviço às marcas, gerindo a sua presença digital. Ajudam a transmitir as mensagens que as marcas pretendem aos seus públicos-alvo. Mas, num mercado tão jovem, é natural que os processos utilizados pelas empresas ainda não estejam totalmente otimizados. Por isso, existem oportunidades de melhoria. O presente estudo pretende analisar a possibilidade de implementação de Metodologias Ágeis, nos processos das empresas que operam no sector do Marketing Digital. Embora as Metodologias Ágeis tenham sido inicialmente criadas para ajudar na gestão de projetos de desenvolvimento de software e TI, as suas estruturas e valores têm potencial para serem úteis quando aplicadas a esta indústria. Foi efetuada uma investigação qualitativa, com uma extensa revisão da literatura e análise da informação. O objetivo desta investigação foi avaliar as possibilidades e os obstáculos da implementação de Metodologias Ágeis na indústria do Marketing Digital. Esta investigação deve fornecer esclarecimentos sobre qual a estrutura mais adequada para estas empresas e os seus processos. Derivado dessa investigação, foi apresentado um modelo proposto para tentar resolver os principais problemas e pontos de estrangulamento que foram apontados no sistema atual, ou processos tipicamente utilizados.

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Agile methodologies Scrum framework Digital marketing

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