Repository logo
 
No Thumbnail Available
Publication

O desafio do encontro : análise da unidade letiva do 6º ano EMRC : a Pessoa humana

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
Juan Freitas_MCR.pdf3.56 MBAdobe PDF Download

Abstract(s)

Este relatório final procura apresentar o caminho de reflexão e ação pedagógica para a obtenção do grau de mestre no Mestrado em Ciências Religiosas. No primeiro capítulo, partindo da dinâmica e experiência do encontro, o trabalho visa aprofundar e demonstrar como este é um elemento central, importante, diria até, determinante na prática pedagógica de qualquer docente, com mais razão o da disciplina de EMRC. No segundo capítulo, procura-se dialogar com a Teologia e Filosofia na perspetiva de encontrar aqui os fundamentos para uma ação pedagógica diferenciadora. Por fim, no terceiro capítulo, procura-se colher as intuições pedagógicas de São João Bosco e atualizar, para os dias de hoje, as abordagens pedagógicas.
This final report aims to present the line of thinking and pedagogical actions which This final report aims to present the line of thinking and pedagogical actions which The first chapter has its starting point in the dynamics and the experience of the encounter. This work wishes to deepen this concept and demonstrate that it is a central, in what the subject of Religion (Catholic Religious Education) is concerned. In the second chapter, the purpose is to establish a dialogue with Theology and Philosophy in order to find the cornerstones of a differentiating pedagogical action. Finally, the third chapter intends to gather the pedagogical intuition of Saint John Bosco and adapt his approach to the modern days.

Description

Keywords

Educação Encontro EMRC Ensino religioso na escola Education Encounter Religion (Catholic Religious Education) Don Bosco Religious education at school.

Pedagogical Context

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue