Repository logo
 
Loading...
Thumbnail Image
Publication

The concept of “original” in conservation theory fake? The art of deception revisited

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
118859929.pdf206 KBAdobe PDF Download

Advisor(s)

Abstract(s)

There are several blurry questions in contemporary Conservation Theory. Remarkable contributions from the past now seem insufficient and a stronger theoretical structure is required. Conservators and restorers rely blindly on concepts taken for granted; such is the example of “original” which is the basis of so many decisions and intervention methodologies. Do we really understand the meaning of “original” and why it is so important to our work? What consequences may derive from the misinterpretation of this concept? This paper proposes an approach to the term “original”, seeking answers in a historic analysis, revisiting a remarkable publication by the British Museum, Fake? The Art of Deception, a catalogue from a 1951 exhibition re-published in 1990. In opposition to “original”, we aim to analyze the relationship Man has had with fakes, forgeries and copies over time and how they can be helpful when defining “original”.
Na Teoria contemporânea da Conservação existem múltiplas questões confusas. Aparte notáveis contributos passados, as premissas teóricas são ainda insuficientes e torna-se necessária a existência de uma estrutura teórica sólida. Conservadores e restauradores confiam cegamente em conceitos tomados como paradigmas; tal é o exemplo do conceito“original”, o qual é a base de várias decisões e metodologias de intervenção. Compreenderemos realmente o significado de “original” e porque é ele tão importante para o nosso trabalho? Quais são as consequências que derivam da incompreensão deste conceito? O presente estudo propõe uma aproximação ao termo “original” pela análise histórica, revisitando uma publicação notável do British Museum, Fake? The Art of Deception, um catálogo publicado inicialmente em 1951 e republicado em 1990. Em oposição a “original”, pretendemos explorar a relação entre o espírito Humano e os falsos, falsificações e cópias, e de que forma pode contribuir para a definição de “original”.

Description

Keywords

Contemporary conservation theory Cópias Copies Fakes Falsificações Falsos Forgeries Original Restauro Restoration Teoria contemporânea da conservação

Pedagogical Context

Citation

Carvalho, S. D. (2010). The concept of “original” in conservation theory fake? The art of deception revisited. Estudos de Conservação e Restauro, (2), 124-135. https://doi.org/10.34618/ecr.2.3160

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue