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Internship at Warhorse Studios
datacite.subject.fos | Humanidades::Artes | pt_PT |
dc.contributor.advisor | Perrotta, André Venturoti | |
dc.contributor.author | Freire, João Fernandes Carmona | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T10:25:07Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T10:25:07Z | |
dc.date.issued | 2020-02-26 | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.description.abstract | This report presents the work developed at a 6 months internship at Warhorse Studios, an independent company dedicated to the creation of videogames based in Prague – Czech Republic. The work presented here comprehends distinct tasks related to the production and sound design for the Kingdom Come: Deliverance. The work was developed at the Warhorse Studios in collaboration with Audio Lead designer Vojta Nedved, dialogue director and sound designer Matous Verner and Adam Sporka, sound and music programmer. The several tasks that were completed during the internship included: management of audio assets, field recording, dialogue editing and sound design. The internship proved to be very rewarding by allowing a deeper understanding of how sound teams operate in a real company where responsibilities exist, and deadlines need to be met. The experience gained at Warhorse Studios incited the desire to learn even more about sound its characteristics and possibilities. | pt_PT |
dc.description.abstract | Este relatório apresenta o trabalho desenvolvido ao longo de 6 meses de estágio no estúdio independente Warhorse Studios, com sede em Praga na República Checa. O trabalho descrito neste documento descreve tarefas relacionadas com a produção e design de som do jogo “Kingdom Come: Deliverance”. O estágio foi feito sob a instrução do Audio Lead Designer Vojta Nedved, do diretor de diálogos e designer de som Matous Verner e do programador de som e música, Adam Sporka. O trabalho desenvolvido durante o estágio envolveu a organização, gravação e edição de sons e diálogos. O estágio foi especialmente valioso por ter permitido o contacto com uma equipa de som que opera na indústria dos videojogos e dentro de uma grande empresa onde os prazos para terminar trabalho têm que ser cumpridos. A experiência nesta empresa alimentou uma ainda maior vontade de aprender e investigar as características e possibilidades do som. | pt_PT |
dc.identifier.tid | 202460444 | pt_PT |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10400.14/32902 | |
dc.language.iso | eng | pt_PT |
dc.subject | Sound | pt_PT |
dc.subject | Videogames | pt_PT |
dc.subject | Som | pt_PT |
dc.subject | Videojogos | pt_PT |
dc.subject | Warhorse Studios | pt_PT |
dc.title | Internship at Warhorse Studios | pt_PT |
dc.type | master thesis | |
dspace.entity.type | Publication | |
rcaap.rights | openAccess | pt_PT |
rcaap.type | masterThesis | pt_PT |
thesis.degree.name | Mestrado em Som e Imagem | pt_PT |
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- João Fernandes Carmona Freire_REPORT_INTERNSHIP.pdf
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