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What drives the decision to cook at home? The case of the Portuguese population

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorCosta, Ana Isabel de Almeida
dc.contributor.authorLeony, Hanny do Vale da Flor de Liz
dc.date.accessioned2021-10-13T09:18:35Z
dc.date.available2021-10-13T09:18:35Z
dc.date.issued2021-05-05
dc.date.submitted2021-05
dc.description.abstractCooking is one of the basic activities of humans’ lives. However, the decision to cook is triggered by different and many reasons. In this present dissertation, associations between the frequency of cooking at home (during the week and on weekends) with cooking-related motivations and Cooking Mobile Applications were analyzed. By using the pooled data from an online survey from April of 2019, we can examine what influences Portuguese people's decision-making to cook at home and whether currently available Cooking APPs have an influence on this habit. This contribution allows us to understand which motives e.g. health related, hedonism-related or duties-related are stronger and more influential for the adult population in Portugal to take the decision to cook. Duty-related motives were found to be significant to the frequency of cooking at home during the week and, diversely, health and hedonic motives were not significant. During the weekend, duties and health motives are significant to the frequency cooking at home and only hedonics motives are not. For the second part of the analysis of this work, the usage of mobile cooking apps was found to be significant for both weekdays and weekends.pt_PT
dc.description.abstractCozinhar é uma das atividades básicas da vida humana. Entretanto, a decisão de cozinhar é desencadeada por diferentes e diversas razões. Nesta presente dissertação, foram analisadas associações entre a frequência de cozinhar em casa (durante a semana e nos fins de semana) com motivações para cozinhar e com aplicações móveis para cozinhar. Utilizando os dados de uma pesquisa on-line de abril de 2019, podemos examinar o que influencia a decisão dos portugueses de cozinhar em casa e se os APPs de cozinha atualmente disponíveis têm influência sobre este hábito. Esta contribuição nos permite entender quais motivos, por exemplo, relacionados à saúde, hedonismo ou deveres são mais fortes e influentes para a população adulta em Portugal para tomar a decisão de cozinhar. Os motivos relacionados a dever foram considerados significativos para a frequência de cozinhar em casa durante a semana e, diversamente, os motivos de saúde e hedonismo não foram significativos. Durante o fim de semana, os motivos de dever e de saúde são significativos para a frequência de cozinhar em casa e somente os motivos hedônicos não são significativos. Para a segunda parte da análise deste trabalho, o uso de aplicações móveis para cozinhar foi considerado significativo tanto para os dias de semana quanto para os fins de semana.pt_PT
dc.identifier.tid202728609pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/35523
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectHome cookingpt_PT
dc.subjectMotivational driverspt_PT
dc.subjectCooking-related motivationpt_PT
dc.subjectPortuguese populationpt_PT
dc.subjectMobile applicationspt_PT
dc.subjectDutypt_PT
dc.subjectHealthpt_PT
dc.subjectHedonismpt_PT
dc.subjectCozinhar em casapt_PT
dc.subjectGatilhos motivacionaispt_PT
dc.subjectMotivações relacionadas à cozinhapt_PT
dc.subjectPopulação portuguesapt_PT
dc.subjectAplicações móveispt_PT
dc.subjectDeverpt_PT
dc.subjectSaúdept_PT
dc.subjectHedonismopt_PT
dc.titleWhat drives the decision to cook at home? The case of the Portuguese populationpt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestãopt_PT

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