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What drives the decision to cook at home? The case of the Portuguese population

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Abstract(s)

Cooking is one of the basic activities of humans’ lives. However, the decision to cook is triggered by different and many reasons. In this present dissertation, associations between the frequency of cooking at home (during the week and on weekends) with cooking-related motivations and Cooking Mobile Applications were analyzed. By using the pooled data from an online survey from April of 2019, we can examine what influences Portuguese people's decision-making to cook at home and whether currently available Cooking APPs have an influence on this habit. This contribution allows us to understand which motives e.g. health related, hedonism-related or duties-related are stronger and more influential for the adult population in Portugal to take the decision to cook. Duty-related motives were found to be significant to the frequency of cooking at home during the week and, diversely, health and hedonic motives were not significant. During the weekend, duties and health motives are significant to the frequency cooking at home and only hedonics motives are not. For the second part of the analysis of this work, the usage of mobile cooking apps was found to be significant for both weekdays and weekends.
Cozinhar é uma das atividades básicas da vida humana. Entretanto, a decisão de cozinhar é desencadeada por diferentes e diversas razões. Nesta presente dissertação, foram analisadas associações entre a frequência de cozinhar em casa (durante a semana e nos fins de semana) com motivações para cozinhar e com aplicações móveis para cozinhar. Utilizando os dados de uma pesquisa on-line de abril de 2019, podemos examinar o que influencia a decisão dos portugueses de cozinhar em casa e se os APPs de cozinha atualmente disponíveis têm influência sobre este hábito. Esta contribuição nos permite entender quais motivos, por exemplo, relacionados à saúde, hedonismo ou deveres são mais fortes e influentes para a população adulta em Portugal para tomar a decisão de cozinhar. Os motivos relacionados a dever foram considerados significativos para a frequência de cozinhar em casa durante a semana e, diversamente, os motivos de saúde e hedonismo não foram significativos. Durante o fim de semana, os motivos de dever e de saúde são significativos para a frequência de cozinhar em casa e somente os motivos hedônicos não são significativos. Para a segunda parte da análise deste trabalho, o uso de aplicações móveis para cozinhar foi considerado significativo tanto para os dias de semana quanto para os fins de semana.

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Home cooking Motivational drivers Cooking-related motivation Portuguese population Mobile applications Duty Health Hedonism Cozinhar em casa Gatilhos motivacionais Motivações relacionadas à cozinha População portuguesa Aplicações móveis Dever Saúde Hedonismo

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