Repository logo
 
Loading...
Thumbnail Image
Publication

Analysis the influence factors of influencer on tourist's cognitive styles loyalty and satisfaction : a case study of Macau

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
203922743.pdf1.06 MBAdobe PDF Download

Abstract(s)

The study examines the new communication mode of influencers on social medias networks, focusing on the various mechanisms and boundary conditions on social media platforms that impact cognitive style, customer loyalty, and customer satisfaction among Macau tourists. For example, influence communication can effectively attract tourists' interest through short videos, live broadcasts and blogs. These interesting contents and useful topics induce tourists' cognitive styles, such as high-value travel experiences, convenient tips, useful shortcuts, or preferential promotions and discounts, so that tourists are willing to follow, which leads to increased customer loyalty and satisfactory consumption results. The three main influencing factors provides an effective and new theoretical reference for the sustainable development of communication, marketing and advertising. The paper establishes a mediation model based on the three influencing relationships, and Macau tourism as a case study for collect data and measure variables through questionnaire survey. The following conclusions have been reached: 1) The changes in cognitive style exert a significant positive influenced to customer satisfaction; 2) Customer loyalty plays a mediated effective between cognitive style and customer satisfaction, and cognitive style positively influenced customer satisfaction by enhancing customer loyalty; 3) The power of influence’s communication is mediated by the effective between cognitive style, customer loyalty and satisfaction. The influence’s communication plays an adjustment role between cognitive style customer loyalty and satisfaction. The changes of cognitive style are positive affected to the connection between customer loyalty and satisfaction.
O estudo examina o novo modo de comunicação dos influenciadores em plataformas de redes sociais, com foco nos diversos mecanismos e condições que impactam o estilo cognitivo, a lealdade do cliente e a satisfação do cliente entre turistas de Macau. Por exemplo, a comunicação de influência pode atrair efetivamente o interesse dos turistas por meio de vídeos curtos, transmissões ao vivo e blogues. Esses conteúdos interessantes e temas úteis induzem estilos cognitivos dos turistas, como experiências de viagem de alto valor, dicas convenientes, atalhos úteis ou promoções e descontos preferenciais, fazendo com que os turistas fiquem dispostos a seguir, o que leva ao aumento da lealdade do cliente e resultados de consumo satisfatórios. Os três principais fatores de influência fornecem uma referência teórica eficaz e nova para o desenvolvimento sustentável da comunicação, marketing e publicidade. O artigo estabelece um modelo de mediação com base nas três relações de influência, usando o turismo de Macau como estudo de caso para coletar dados e medir variáveis por meio de questionários. As seguintes conclusões foram alcançadas: 1) As mudanças no estilo cognitivo exercem uma influência positiva significativa na satisfação do cliente; 2) A lealdade do cliente desempenha um papel mediador entre o estilo cognitivo e a satisfação do cliente, e o estilo cognitivo influencia positivamente a satisfação do cliente ao melhorar a lealdade; 3) O poder da comunicação de influência é mediado pela efetividade entre estilo cognitivo, lealdade do cliente e satisfação. A comunicação de influência desempenha um papel de ajuste entre estilo cognitivo, lealdade do cliente e satisfação. As mudanças no estilo cognitivo afetam positivamente a conexão entre lealdade e satisfação do cliente.

Description

Keywords

Influencer Communication Tourism Mediated moderation model Macau Influenciador Comunicação Turismo Modelo de mediação moderada

Pedagogical Context

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue