Repository logo
 
No Thumbnail Available
Publication

The applicability of business analytics and business intelligence techniques in the wealth management sector : case study at Banco Carregosa

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
203350081.pdf2.3 MBAdobe PDF Download

Abstract(s)

Banco Carregosa is a Portuguese banking institution, specialized in investments and wealth management. Banco Carregosa thrives in the relationships with customers, by offering a personalized service, based on the principle that each client is unique, i. e., each client has unique financial goals, service preferences and risk tolerance levels. However, since the banking sector is highly competitive, driven by changing customer needs and preferences, advances in technology and changes in the regulatory framework, Banco Carregosa is looking for a strategy to overcome this fierce rivalry. Data analytics has emerged as a crucial tool for institutions to gain a competitive edge, by acquiring insights into customer behaviour, which allows them to provide a more personalized and targeted service. This dissertation demonstrates the benefits of applying Business Intelligence (BI) and Business Analytics (BA) technologies in the Wealth Management sector and, specifically, in Banco Carregosa. This dissertation is more concerned with providing Banco Carregosa with fundamental technologies to overcome rivalry, instead of focusing on the outcomes of the models employed. The techniques applied were Market Basket Analysis and Churn Analysis, alongside the development of dashboards with relevant information for the decision-making process. In the end, we concluded that BI and BA provided Banco Carregosa with several benefits by enabling a deeper understanding of their data and improvements in the efficiency of their operations.
O Banco Carregosa é uma instituição bancária portuguesa especializada em investimentos e gestão de património. O Banco Carregosa prospera no relacionamento com os seus clientes, oferecendo um serviço personalizado, com base no princípio de que cada cliente é único, ou seja, cada cliente tem metas financeiras únicas, preferências de serviço e níveis de tolerância ao risco únicos. No entanto, uma vez que o setor bancário é altamente competitivo, impulsionado pelas mudanças nas necessidades e preferências dos clientes, avanços na tecnologia e mudanças no quadro regulatório, o Banco Carregosa procura uma estratégia para superar essa feroz rivalidade. A análise de dados surgiu como uma ferramenta crucial para as instituições obterem uma vantagem competitiva, adquirindo conhecimentos sobre o comportamento do cliente, o que lhes permite fornecer um serviço mais personalizado e direcionado. Esta dissertação demonstra os benefícios da aplicação de tecnologias de Business Intelligence (BI) e Business Analytics (BA) no setor de Gestão de Património e, especificamente, no Banco Carregosa. Esta dissertação foca-se em fornecer ao Banco Carregosa tecnologias fundamentais para superar a rivalidade, em vez de se concentrar nos resultados dos modelos empregados. As técnicas utilizadas foram Market Basket Analysis e Churn Analysis, juntamente com o desenvolvimento de dashboards com informações relevantes para o processo de tomada de decisão. No final, concluímos que o BI e o BA forneceram ao Banco Carregosa vários benefícios, permitindo uma compreensão mais profunda dos seus dados e melhorias na eficiência das suas operações.

Description

Keywords

Business intelligence Business analytics Machine learning Data visualization Private banking Wealth management Visualização de dados

Pedagogical Context

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue