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Ver televisão já não passa apenas por ligar o televisor: vai para lá do televisor. A crescente digitalização e hibridização do dispositivo televisivo permite novos consumos, novas rotinas, inúmeros ecrãs. Tendo em conta as evoluções tecnológicas constantes que a televisão tem sofrido, este relatório tem como objetivo compreender se os portugueses fazem uso habitual dessas funcionalidades. Alicerçado numa base teórica, a análise tem como corpo empírico o estudo As Novas Dinâmicas do Consumo Audiovisual em Portugal realizado pela Entidade Reguladora para a Comunicação (ERC) em colaboração com a GfK e a Faculdade de Ciências Humanas da Universidade Católica Portuguesa.
Watching television is no longer simply turning on the screen: it goes beyond the box itself. The continuous growth of the digital and hybrid television of today allows for new consumption habits, new routines, and countless screens. Bearing in mind the constant evolution of the television device, this project aims to observe whether these functionalities are part of the Portuguese people’s habits. Anchored on a theoretical basis, this analysis is built on Entidade Reguladora para a Comunicação (ERC)’s, GfK’s and Universidade Católica Portuguesa’s Faculdade de Ciências Humanas’ study As Novas Dinâmicas do Consumo Audiovisual em Portugal.
Watching television is no longer simply turning on the screen: it goes beyond the box itself. The continuous growth of the digital and hybrid television of today allows for new consumption habits, new routines, and countless screens. Bearing in mind the constant evolution of the television device, this project aims to observe whether these functionalities are part of the Portuguese people’s habits. Anchored on a theoretical basis, this analysis is built on Entidade Reguladora para a Comunicação (ERC)’s, GfK’s and Universidade Católica Portuguesa’s Faculdade de Ciências Humanas’ study As Novas Dinâmicas do Consumo Audiovisual em Portugal.
Description
Keywords
Televisão Novos media Consumo televisivo Audiências Digitalização Convergência Television New media Television consumption Audience Digitalization Convergence