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Authors
Advisor(s)
Abstract(s)
O presente relatório de estágio aborda a globalização dos conteúdos televisivos,
dando especial destaque às estratégias de programação de canais internacionais que
operam em diversos mercados. Tendo em conta estas questões tomou-se por exemplo o
caso da Record TV Europa, canal de televisão que pertence ao grupo de media brasileiro
Record e que, em território português, opta por produzir conteúdos locais, de
entretenimento e informação, entre eles o programa informativo “Fala Portugal”. Tendo
por base uma análise aos conteúdos do programa, pretendeu-se analisar a sua estrutura e
objetivos enquanto programa e sua função enquanto parte constituinte de uma estratégia de
internacionalização. Após o trabalho empírico o presente relatório verificou a presença de
assuntos nacionais e de proximidade, que pretendem fidelizar espectadores, fazendo da
Record TV uma opção válida não só para os brasileiros a viver em Portugal mas também
para os próprios portugueses. Existe ainda uma forte componente internacional que faz do
“Fala Portugal” uma espécie de exportador das notícias de Portugal para a diáspora que,
além das notícias do país de origem, procura dar também uma visão do mundo onde os
portugueses estão emigrados.
This internship report addresses the globalization of television content, with particular emphasis on the programming strategies of international channels operating in different markets. Based on these issues we took the example of Record TV Europe, a television channel that belongs to the Brazilian media group Record, which chooses to produce local content while broadcasting in Portuguese territory. Among the content produced is “Fala Portugal”, a news program. The main goal was to analyze the program’s structure and objectives and its function as part of the company’s internationalization strategy. After the empirical work, this report verified the presence of national and proximity content which aim to retain viewers, making Record TV a valid option not only for Brazilians living in Portugal but also for Portuguese people themselves. There is also a strong international component which makes “Fala Portugal” an exporter of the Portuguese news to the Diaspora.
This internship report addresses the globalization of television content, with particular emphasis on the programming strategies of international channels operating in different markets. Based on these issues we took the example of Record TV Europe, a television channel that belongs to the Brazilian media group Record, which chooses to produce local content while broadcasting in Portuguese territory. Among the content produced is “Fala Portugal”, a news program. The main goal was to analyze the program’s structure and objectives and its function as part of the company’s internationalization strategy. After the empirical work, this report verified the presence of national and proximity content which aim to retain viewers, making Record TV a valid option not only for Brazilians living in Portugal but also for Portuguese people themselves. There is also a strong international component which makes “Fala Portugal” an exporter of the Portuguese news to the Diaspora.
Description
Keywords
Globalização Conglomerados empresariais Conteúdos Informação Proximidade Diáspora Globalization Business conglomerates Contents Information Proximity Diaspora