Repository logo
 
No Thumbnail Available
Publication

What factors determine the purchase intention of Halal products by Porto-Muslim consumers

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
202749673.pdf1 MBAdobe PDF Download

Abstract(s)

Purpose – Firstly, it aims to understand the attributes of the Muslim consumer that drive the purchase intention of Halal products in Porto, Portugal. Secondly, it intends to identify the main drawbacks faced by the Muslim community living in Porto in obtaining Halal products, which would be the basis for the development of a business case that allows us to better analyse the current situation in this business sector. Design/methodology/approach – Quantitative research has been carried out to understand the problems and the opportunities of the Muslim Community living in Porto and to analyse the drivers that motivate them to buy Halal Products. The research applied the theory of planning behaviour as a theoretical framework. We used multiple regression analysis to identify the factors affecting the Halal food purchasing behaviour of the Muslim Community living in Porto. We have also developed a business case and a survey conducted within the Muslim community living in Porto. Data has been collected through self-administered questionnaires. Findings – The results of the multiple regression analysis indicate that the subjective norm has a positive and significant influence on the intention to purchase halal food among Muslims living in the city of Porto. Furthermore, there is evidence of a lack of adequate supply of Halal certified products in Porto. Originality/value – There are not many studies about Halal products carried out in Portugal, the subject is still a novelty and this may be due to the fact that there is no large Muslim community living in Portugal. Besides that, most of the studies on consumer’s purchase intention are aimed at solely identifying motivational factors of purchase and/or obstacles. This one, however, aims at additionally proposing a business case to be followed by any merchant that is planning to serve this market, which we developed in the firm belief that may promote the actual behaviour of buying.
Objectivo - Em primeiro lugar, pretende compreender os atributos do consumidor muçulmano que impulsionam a intenção de compra de produtos Halal no Porto, Portugal. Em segundo lugar, pretende identificar os principais inconvenientes enfrentados pela comunidade muçulmana residente no Porto na obtenção de produtos Halal, o que seria a base para o desenvolvimento de um caso comercial que nos permita analisar melhor a situação actual neste sector empresarial. Desenho/método/abordagem - Foi realizada uma investigação quantitativa para compreender os problemas e as oportunidades da comunidade muçulmana residente no Porto e para analisar os factores que os motivam a comprar produtos Halal. A investigação aplicou a teoria do comportamento de planeamento como um quadro teórico. Utilizámos a análise de regressão múltipla para identificar os factores que afectam o comportamento de compra de alimentos Halal da Comunidade Muçulmana que vive no Porto. Desenvolvemos também um caso de negócios e um inquérito realizado no seio da comunidade muçulmana residente no Porto. Os dados foram recolhidos através de questionários auto-administrados. Conclusões - Os resultados da análise de regressão múltipla indicam que a norma subjectiva tem uma influência positiva e significativa na intenção de comprar alimentos halal entre os muçulmanos que vivem na cidade do Porto. Além disso, há provas de uma falta de abastecimento adequado de produtos certificados Halal no Porto. Originalidade/valor - Não há muitos estudos sobre produtos Halal realizados em Portugal, o assunto ainda é uma novidade e isto pode dever-se ao facto de não existir uma grande comunidade muçulmana a viver em Portugal. Para além disso, a maioria dos estudos sobre a intenção de compra do consumidor visam apenas identificar factores motivadores de compra e/ou obstáculos. Este, no entanto, visa ainda propor um caso comercial a ser seguido por qualquer comerciante que pretenda servir este mercado, o qual desenvolvemos na firme convicção de que pode promover o comportamento real de compra.

Description

Keywords

Purchase intention Halal product Halal market Muslim community Muslim consumer Intenção de compra Produto Halal Mercado Halal Comunidade muçulmana Consumidor muçulmano

Pedagogical Context

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue