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Digital marketing restructuring at Almedina Group : the influence of social media in the publishing sector

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Abstract(s)

For six months, the Almedina Group, a recognized name in the national publishing market, hosted the curricular internship carried out for this report as part of obtaining the master's degree in Creative Industries Management. This report describes the work done in the marketing and communication restructuring. It consists of analyzing the Group's various social networks and subsequent comparison with national and international publishing competitors. The internship ends with the presentation of two different proposals, the first related to the social networks they operate and the second about the content produced. The report opens with a literature review covering books in the digital age and the influence of social networks on their consumption, concluding with a look at the Portuguese perspective. It is followed by a methodological explanation, a presentation of the host organization, and a summary of the activities done with the results obtained explained. The work is completed by presenting the final proposals and a general reflection on the internship. The main objective is to observe how digital marketing can benefit the publishing market by taking advantage of existing online literary communities. These peculiarities will be considered in the proposals presented to the Almedina Group to guarantee the effectiveness of the choices proposed for the strategy.
Durante 6 meses o Grupo Almedina, nome reconhecido no mercado editorial nacional, foi a entidade acolhedora do estágio curricular realizado para a elaboração do presente relatório no âmbito da obtenção do grau de mestre em Gestão de Indústrias Criativas. O presenta trabalho descreve o trabalho realizado está inserido na reestruturação de marketing e comunicação e consiste na análise das várias redes sociais do grupo e posterior comparação com as concorrentes editorias nacionais e internacionais. O estágio finaliza com a apresentação de duas propostas distintas, a primeira acerca das redes sociais onde se inserem, a segunda remete para o conteúdo produzido. O relatório inicia-se com a revisão bibliográfica, no qual são abordados temas como o livro na era digital e a influencia das redes sociais no seu consumo, concluindo com um olhar sobre a perspetiva portuguesa. Após a explicação metodológica, segue-se a apresentação da entidade acolhedora, o resumo das atividades realizadas e os resultados obtidos das mesmas, o trabalho é completado com a apresentação das propostas finais e a reflexão geral do estágio. O principal objetivo é observar como o marketing digital pode beneficiar o mercado editorial tirando partido das comunidades literárias online existentes, considerando estas peculiaridades nas propostas apresentadas ao Grupo Almedina, a fim de garantir a eficácia das escolhas propostas para a estratégia.

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Almedina Group Publishing industry Digital marketing Social networks Online communities Grupo Almedina Indústria editorial Marketing digital Redes sociais Comunidades online

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