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Discount usage in online sales : insights from a Portuguese retailer

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorWagner, Laura
dc.contributor.authorGreef, Douwe de
dc.date.accessioned2019-02-20T10:46:57Z
dc.date.issued2019-01-31
dc.date.submitted2018
dc.description.abstractObjectives – The objectives of this research are to evaluate the use of discounts in online sales to generate revenue and to identify factors that impact the use of discounts by consumers. Method – A very extensive dataset containing orders placed over the course of one year were analysed in order to identify significant predictors in discount usage. Findings – This research found that (1) being a first time shopper does not lead to a higher discount usage; (2) consumers who use more discounts are more likely to churn; (3) discount usage decreases as purchasing power increases; (4) while the value per order increases as the discount usage increases, the revenue per order decreases. Conclusions – In the current situation, discounts are not an effective tool to attract or retain customers, nor to increase revenue. Since these are typical goals for the use of discounts, the retailer should alter their strategy regarding price promotions in their online store.pt_PT
dc.description.abstractObjetivos – Os objetivos desta pesquisa são: avaliar o uso de descontos em compras online para gerar receita e para identificar os factores que impactam o uso de descontos. Metodologia – Uma extensiva base de dados contendo encomendas/compras efectuadas no período de um ano foi analisada com o objetivo de identificar precedentes significativos no uso de descontos. Resultado – Esta pesquisa descobiru que (1) ser um cliente pela primeira vez não leva a um uso maior de descontos; (2) os clientes que usam descontos mais vezes, são os mais propensos a desistir; (3) o uso de descontos diminui assim que o poder de compra aumenta; (4) o valor por compra aumenta com o aumento do uso de descontos, mas o valor de receitas diminui. Conclusões – Na situação atual, o uso de descontos não é uma ferramenta efectiva para atrair ou manter clientes, muito menos para aumentar as receitas. Como esses são os objetivos do uso de descontos, os retalhistas deviam repensar a sua estratégia relativamente ao preço de promoções nas lojas online.pt_PT
dc.identifier.tid202170870pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/26918
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectRetailingpt_PT
dc.subjectGrocery shoppingpt_PT
dc.subjectDiscountpt_PT
dc.subjectPrice promotionpt_PT
dc.subjectOnline salespt_PT
dc.subjectRetalhopt_PT
dc.subjectCompras em supermercadospt_PT
dc.subjectDescontospt_PT
dc.subjectPreçopt_PT
dc.subjectPromoçõespt_PT
dc.subjectDescontos onlinept_PT
dc.titleDiscount usage in online sales : insights from a Portuguese retailerpt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsrestrictedAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresaspt_PT

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