Repository logo
 
Publication

Development of an integrated marketing communications plan for Rifutec : a flood protection company

datacite.subject.fosCiências Sociais::Ciências da Comunicação
dc.contributor.advisorDuarte, António Alexandre de Oliveira
dc.contributor.authorFleischer, Marc Alexander
dc.date.accessioned2025-04-23T12:25:50Z
dc.date.available2025-04-23T12:25:50Z
dc.date.issued2024-12-18
dc.date.submitted2024-09
dc.description.abstractConsidering the progressing climate change, flood protection systems are becoming increasingly important as extreme rainfall and flooding cause severe damage to buildings. rifutec is a German company that specializes in flood protection solutions but currently has no marketing activities. The aim of this project was therefore to develop an initial marketing concept using the Integrated Marketing Communication (IMC) approach. The APTC Framework by Kliatchko and Uttamchandani (2023) was applied to create a detailed IMC Plan. The data for implementation was collected through an in-depth interview with the company's management and a content analysis of its external communication. The result is the “Don't let Raindrops turn into Teardrops” campaign, which is based on the Protection Motivation Theory and raises awareness for flood protection among German homeowners. This project also provides valuable insights into the perception of flood risks and natural disasters and underlines the need for more transparent communication about the advancing climate change.eng
dc.description.abstractTendo em conta a progressão das alterações climáticas, os sistemas de proteção contra inundações estão a tornar-se cada vez mais importantes, uma vez que as chuvas extremas e as inundações causam graves danos aos edifícios. A rifutec é uma empresa alemã especializada em soluções de proteção contra inundações, mas atualmente não tem actividades de marketing. O objetivo deste projeto era, portanto, desenvolver um conceito inicial de marketing utilizando a abordagem da Comunicação Integrada de Marketing (CIM). A estrutura APTC de Kliatchko e Uttamchandani (2023) foi aplicada para criar um plano IMC detalhado. Os dados para a implementação foram recolhidos através de uma entrevista em profundidade com a direção da empresa e de uma análise de conteúdo da sua comunicação externa. O resultado é a campanha “Don't let Raindrops turn into Teardrops” (Não deixe que as gotas de chuva se transformem em lágrimas), que se baseia na Teoria da Motivação para a Proteção e sensibiliza os proprietários alemães para a proteção contra as inundações. Este projeto também fornece informações valiosas sobre a perceção dos riscos de inundação e das catástrofes naturais e sublinha a necessidade de uma comunicação mais transparente sobre o avanço das alterações climáticas.por
dc.identifier.tid203898559
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/53025
dc.language.isoeng
dc.rights.uriN/A
dc.subjectIMC
dc.subjectAPTC framework
dc.subjectFlood protection
dc.subjectClimate change
dc.subjectPMT
dc.subjectCIM
dc.subjectQuadro APTC
dc.subjectProteção contra inundações
dc.subjectAlterações climáticas
dc.titleDevelopment of an integrated marketing communications plan for Rifutec : a flood protection companyeng
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
thesis.degree.nameMestrado em Ciências da Comunicação

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
203898559.pdf
Size:
87.81 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
3.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: