Repository logo
 
Loading...
Thumbnail Image
Publication

Development of an integrated marketing communications plan for Rifutec : a flood protection company

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
203898559.pdf87.81 MBAdobe PDF Download

Abstract(s)

Considering the progressing climate change, flood protection systems are becoming increasingly important as extreme rainfall and flooding cause severe damage to buildings. rifutec is a German company that specializes in flood protection solutions but currently has no marketing activities. The aim of this project was therefore to develop an initial marketing concept using the Integrated Marketing Communication (IMC) approach. The APTC Framework by Kliatchko and Uttamchandani (2023) was applied to create a detailed IMC Plan. The data for implementation was collected through an in-depth interview with the company's management and a content analysis of its external communication. The result is the “Don't let Raindrops turn into Teardrops” campaign, which is based on the Protection Motivation Theory and raises awareness for flood protection among German homeowners. This project also provides valuable insights into the perception of flood risks and natural disasters and underlines the need for more transparent communication about the advancing climate change.
Tendo em conta a progressão das alterações climáticas, os sistemas de proteção contra inundações estão a tornar-se cada vez mais importantes, uma vez que as chuvas extremas e as inundações causam graves danos aos edifícios. A rifutec é uma empresa alemã especializada em soluções de proteção contra inundações, mas atualmente não tem actividades de marketing. O objetivo deste projeto era, portanto, desenvolver um conceito inicial de marketing utilizando a abordagem da Comunicação Integrada de Marketing (CIM). A estrutura APTC de Kliatchko e Uttamchandani (2023) foi aplicada para criar um plano IMC detalhado. Os dados para a implementação foram recolhidos através de uma entrevista em profundidade com a direção da empresa e de uma análise de conteúdo da sua comunicação externa. O resultado é a campanha “Don't let Raindrops turn into Teardrops” (Não deixe que as gotas de chuva se transformem em lágrimas), que se baseia na Teoria da Motivação para a Proteção e sensibiliza os proprietários alemães para a proteção contra as inundações. Este projeto também fornece informações valiosas sobre a perceção dos riscos de inundação e das catástrofes naturais e sublinha a necessidade de uma comunicação mais transparente sobre o avanço das alterações climáticas.

Description

Keywords

IMC APTC framework Flood protection Climate change PMT CIM Quadro APTC Proteção contra inundações Alterações climáticas

Pedagogical Context

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue