Name: | Description: | Size: | Format: | |
---|---|---|---|---|
678.87 KB | Adobe PDF |
Authors
Abstract(s)
Tendo como ponto de partida a prática de lecionação supervisionada realizada no Colégio
Amor de Deus e especificamente a lecionação da Unidade Letiva 2 “Jesus um homem para
todos”, inserido no currículo de 6ºano, apresento no seguinte relatório um percurso reflexivo
sobre a educação em Portugal, aprofundando a relevância do ensino religioso escolar, em
específico no colégio Amor de Deus e culminando na importância pedagógica para o aluno,
da UL 2.
A UL 2 “Jesus um homem para todos” centraliza o seu grande objetivo no dar a conhecer, ao
discente, Jesus como o centro do cristianismo e do catolicismo e para tal é essencial que o
docente conheça a sua história, o seu estilo de vida e o tenha como exemplo, logo é
igualmente relevante reconhecer a pedagogia de Jesus, que hoje ainda é seguida por muitos.
Nesta sequência para a transmissão dos valores cristãos é essencial que os discentes se
revejam no exemplo atual e vivo da imagem de Jesus, especificamente o Papa Francisco,
sendo assim, igualmente apresentado neste relatório o poder do seu exemplo, no que se refere
ao seu impacto na sociedade, a sua visão da pedagogia e o seu paralelismo com Jesus, que foi
um marco na história.
Departing from the supervised teaching activities at the “Colégio do Amor de Deus” and specifically the teaching of Teaching Unit (TU) 2 “Jesus um homem para todos” in the sixth grade curriculum, this report presents a speculative journey about education in Portugal, stressing the relevance of religious teaching in schools, particularly at the “Colégio do Amor de Deus” and highlighting its pedagogical importance for the student, of TU 2. TU 2 “Jesus um homem para todos” centralizes its main objective on presenting Jesus to the student as the centre of Christianity and Catholicism and, to that end, it is essential that the teacher knows His history, mode of life and has Him as an example. As such, it is equally relevant to recognize Jesus’s pedagogy, which is still followed today by many. Consequently, it is essential to the transmission of Christian values that the students can relate to the present and living example of Jesus’s image, specifically Pope Francis, highlighting the impact of his pedagogy and parallelisms with Jesus, of great historical importance, on society at large. This example of Pope Francis is also presented in this report.
Departing from the supervised teaching activities at the “Colégio do Amor de Deus” and specifically the teaching of Teaching Unit (TU) 2 “Jesus um homem para todos” in the sixth grade curriculum, this report presents a speculative journey about education in Portugal, stressing the relevance of religious teaching in schools, particularly at the “Colégio do Amor de Deus” and highlighting its pedagogical importance for the student, of TU 2. TU 2 “Jesus um homem para todos” centralizes its main objective on presenting Jesus to the student as the centre of Christianity and Catholicism and, to that end, it is essential that the teacher knows His history, mode of life and has Him as an example. As such, it is equally relevant to recognize Jesus’s pedagogy, which is still followed today by many. Consequently, it is essential to the transmission of Christian values that the students can relate to the present and living example of Jesus’s image, specifically Pope Francis, highlighting the impact of his pedagogy and parallelisms with Jesus, of great historical importance, on society at large. This example of Pope Francis is also presented in this report.
Description
Keywords
Jesus Papa Francisco Pedagogia Mestre Educação Exemplo Pope Francis Pedagogy Master Education Example