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Strengthening customer loyalty : development of a value proposition for the FemTech startup glooma

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While men have been the center of medical development in recent decades, FemTechs are trying to raise the importance of women’s health (Jacobs & Evers, 2023). The portuguese FemTech startup glooma aims to introduce a comprehensive FemTech application, designed to assist in strengthening customer loyalty before the launch of their breast self-examination device. Thus, this dissertation intends to obtain a profound analysis on general pains and gains in women’s health, contributing to the development of a sophisticated value proposition for glooma’s mobile application. By means of mixed-method research, incorporating quantitative and qualitative techniques and utilizing secondary and primary data, seven segments were derived, valuable personas established, competitive analysis conducted, and a sophisticated value proposition for glooma designed. The research demonstrates great potential for glooma’s application, indicating that most women, irrespective their current life stage, exhibit a strong likelihood of usage. To encompass the research findings on customer jobs, pains, and gains, glooma must provide a customer-centric application, offering reliable medical advice, digital symptom management, emotional support, health tracking, exercises and nutritional plans, community support, and access to health consultants online. However, value proposition design is a never-ending process, indicating that loyalty increases when continuous analysis is conducted, and a product-market-fit ensured.
Enquanto os homens têm sido o focu da investigação médica nas últimas décadas, as FemTechs estão a tentar aumentar a importância da saúde das mulheres (Jacobs & Evers, 2023). A startup portuguesa FemTech glooma tem como objetivo introduzir uma aplicação FemTech abrangente, concebida para ajudar a reforçar a fideliazção dos clientes antes do lançamento do seu dispositivo de autoexame da mama. Assim, esta dissertação pretende obter uma análise profunda sobre as dores e ganhos gerais na saúde da mulher, contribuindo para o desenvolvimento de uma proposta de valor sofisticada para a aplicação móvel da glooma. Através de uma investigação mixed-methods, incorporando técnicas quantitativas e qualitativas e utilizando dados secundários e primários, foram derivados sete segmentos, estabelecidas personas de valor, efetuada uma análise competitiva e desenhada uma proposta sofisticada para a glooma. A investigação demonstra um grande potencial para a aplicação da glooma, indicando que a maioria das mulheres, independentemente da sua fase de vida atual, apresenta uma forte probabilidade de utilização. Para abranger as conclusões da investigação sobre os jobs, as dores e os ganhos dos clientes, a glooma deve fornecer uma aplicação centrada no cliente, que ofereça aconselhamento médico fiável, gestão digital dos sintomas, apoio emocional, acompanhamento da saúde, exercícios e planos nutricionais, apoio comunitário e acesso a consultores de saúde em linha. No entanto, a conceção da proposta de valor é um processo interminável, indicando que a fidelização aumenta quando se efetua uma análise contínua e se assegura a adequação produto-mercado.

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Keywords

FemTech Segmentation Buyer persona Value proposition Value proposition canvas Product-market-fit Competitive advantage Segmentação Persona do comprador Proposta de valor Adequação produto-mercado Vantagem competitiva

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