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The influence of body-positive Instagram content on consumer behavior and brand attitude case study : Armedangels’ content communication strategy

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Abstract(s)

Over the past decade, body image literature has begun to focus on body image disorders and examine the construct of positive body image. Similarly, "body positivity" is a growing trend in social media that aims to challenge prevailing societal ideals of beauty and promote acceptance and appreciation of all bodies and appearances. This movement advocates for the portrayal of people in advertising with diverse body shapes, sizes, and appearances, so that the content positively influences their brand attitudes and consumer behavior. Therefore, the target audience is now making demands on companies about the types of body representations they use on social media. This research combines these issues and examines the portrayal of models in view of the body-positive movement in the external marketing communication of the ARMEDANGELS label, more specifically on the brand’s social media. Analysing individual Instagram postings, through this case study, it is shown how the topic is generally portrayed on the company's channel. In addition, an interview with an ARMEDANGELS employee sheds light on the company's perspective on body positivity. Finally, the perspectives of the target group, which corresponds to the German Generation Y, are determined through an online survey. When comparing the results, it becomes clear that body-positive content positively influences the brand attitude and consumer behavior of ARMEDANGELS' target group. ARMEDANGELS representative also recognizes the potential of the content and the relevance of the topic, but the company still needs to manage to implement it on its Instagram account. Based on the results, recommendations are derived for ARMEDANGELS and other fashion industry companies. Accordingly, the results offer theoretical and practical implications for future research.
Durante a última década, a literatura sobre a imagem corporal começou a centrar-se nas perturbações relacionadas com a mesma e a examinar a construção de uma imagem corporal positiva. Do mesmo modo, a "positividade corporal" é uma tendência crescente nos meios de comunicação social que visa desafiar os ideais sociais de beleza prevalecentes e promover a aceitação e a apreciação de todos os corpos e aparências. Este movimento defende a representação na publicidade de pessoas com formas, tamanhos e aparências corporais diferentes, de modo a que o conteúdo influencie positivamente as suas atitudes em relação à marca e o comportamento dos consumidores. O público-alvo começou, assim, a fazer exigências às empresas sobre o tipo de representações corporais que utilizam nas redes sociais. Esta investigação combina estas questões e examina a representação de modelos no contexto do movimento da positividade corporal na comunicação de marketing externo da marca ARMEDANGELS, mais especificamente nas redes sociais da mesma. Analisando publicações individuais no Instagram, através do estudo de caso sobre a marca mostra-se como o tópico é geralmente retratado neste canal de comunicação da empresa. Além disso, uma entrevista com um colaborador da ARMEDANGELS esclarece a perspetiva da empresa sobre o movimento da positividade corporal. Por fim, as perspectivas do grupo-alvo, que corresponde à Geração Y alemã, são determinadas através de um inquérito online. Ao comparar os resultados, torna-se claro que o conteúdo positivo para o corpo influencia positivamente a atitude dos consumidores em relação à marca e o comportamento do consumidor do grupo-alvo da ARMEDANGELS. A representante da ARMEDANGELS também reconhece o potencial do conteúdo e a relevância do tema, mas a empresa ainda tem de conseguir implementá-lo na sua conta do Instagram. Com base nos resultados, são formuladas recomendações para a ARMEDANGELS e para outras empresas do sector da moda. Por conseguinte, os resultados oferecem implicações teóricas e práticas para investigação futura.

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Body positivity Communication Social media Consumer behavior Brand attitude Generation Y Positividade corporal Comunicação Redes sociais Comportamento do consumidor Atitude de marca Geração Y

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