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Development of marketing automation : next steps and future avenues

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorVlačić, Božidar
dc.contributor.authorBarros, Tiago Silva de
dc.date.accessioned2025-03-03T18:54:14Z
dc.date.available2025-03-03T18:54:14Z
dc.date.issued2024-07-15
dc.date.submitted2024-05
dc.description.abstractAutomating marketing operations has become a prevalent strategy for businesses seeking to enhance customer acquisition, journeys, engagement, and retention. This systematic literature review intends to explore the impact of marketing automation (MA) on the critical aspects of customer relationship management through a comprehensive review of the most reputable and peer-reviewed journals. The major themes, theoretical approaches, patterns, and insights into the effectiveness of MA in improving marketing operations and complementing sales operations. Overall, this inquiry aims to synthesise the findings, providing a holistic understanding of MA and a basis for future theoretical and practical streams. Continuously optimising customers’ experience and usability, integrating new technologies, ensuring collaboration among stakeholders, and maintaining accurate reporting systems are imperative to successful adoption of MA.pt_PT
dc.description.abstractA automatização das operações de marketing tornou-se uma estratégia predominante para as empresas que procuram melhorar a aquisição, os percursos, o envolvimento e a retenção de clientes. Esta análise sistemática da literatura pretende explorar o impacto da automatização do marketing (AM) nos aspectos críticos da gestão da relação com o cliente através de uma análise exaustiva das revistas mais reputadas e revistas pelos pares. Os principais temas, abordagens teóricas, padrões e perspectivas sobre a eficácia da AM na melhoria das operações de marketing e no complemento das operações de vendas. Globalmente, este inquérito tem como objetivo sintetizar as conclusões, proporcionando uma compreensão holística do AM e uma base para futuras correntes teóricas e práticas. A otimização contínua da experiência e da facilidade de utilização dos clientes, a integração de novas tecnologias, a garantia de colaboração entre as partes interessadas e a manutenção de sistemas de informação precisos são imperativos para uma adoção bem sucedida da AM.pt_PT
dc.identifier.tid203886704pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/48398
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectMarketing automationpt_PT
dc.subjectMarketing strategypt_PT
dc.subjectSystematic literature reviewpt_PT
dc.subjectBibliometricspt_PT
dc.titleDevelopment of marketing automation : next steps and future avenuespt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Marketingpt_PT

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