Repository logo
 
Publication

I am, therefore they like : engaging Millennials on Facebook through brand personality

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorRosa, Pedro
dc.contributor.authorSoares, Joana Jorge Vieira Pinto Alves
dc.date.accessioned2019-02-19T10:11:40Z
dc.date.available2019-02-19T10:11:40Z
dc.date.issued2019-01-29
dc.date.submitted2019
dc.description.abstractEvery second consumers are exposed to an enormous amount of information on social media channels, requiring for brand’s message to stand out from the rest of content that reaches their target audience. Therefore, it is necessary to understand the identity that better reflects the brand’s strategy to effectively target the audience and achieve a performance improvement. This dissertation examined different Facebook’s Content strategies that Compal and Super Bock use to engage with Millennials and identified the Brand’s Personality. To this end, secondary data was collected from each of the two brands Facebook pages, in which 100 posts were assessed, being collected the number of interactions and evaluated the Personality of each brand’s post based on the Aaker's (1997) Dimensions of Brand Personality framework. The analysis was made through Kruskal-Wallis H Test and descriptive analysis, using SPSS. Results have shown that Super Bock leads to a higher Engagement Rate, through it’s Exciting and Sincere Personality that is portrayed through a Facebook’s Content Strategy focused on momentary content and incentive for the audience to participate in the brand’s messages. Overall, the findings of this dissertation may help companies to understand the impact of the Brand’s Personality on its Facebook’s Content Strategy and which Personality, aligned with the Content Strategy, leads to a higher Engagement Rate.pt_PT
dc.description.abstractDiariamente milhares de consumidores são expostos a uma vasta quantidade de informação partilhada nas redes sociais, criando assim, a necessidade das marcas se destacarem do restante conteúdo partilhado, direcionado ao seu público-alvo. Assim, torna-se essencial perceber a identidade que melhor define a estratégia da marca, para que deste modo seja possível alcançar efetivamente a audiência e melhorar o desempenho da marca. A presente dissertação examinou as diferentes Estratégias de Conteúdo utilizadas pela Compal e Super Bock no Facebbok, identificando a Personalidade das marcas e o seu impacto nos índices de compromisso. Por conseguinte, foram recolhidos dados secundários das páginas de Facebook onde foi feita uma análise detalhada a 100 publicações de cada uma referentes marcas. Posteriormente, foi feita um cálculo das suas interações e uma avaliação da sua personalidade, com base na proposta de Dimensões da Personalidade da Marca desenvolvida por Aaker (1997). A análise foi realizada por meio de Kruskal-Wallis H Testes e de uma Análise Descritiva, através do SPSS. Os resultados identificaram a Super Bock como a marca que resulta num maior índice de compromisso. Consequentemente, verificou-se uma Excitante e Sincera Personalidade retratada no decorrer de uma estratégia focada num conteúdo momentâneo, e incentivo para que a audiência participe nas mensagens da marca. De uma forma geral, os resultados deste estudo podem ajudar as empresas a perceber o impacto que a personalidade da marca tem na estratégia de conteúdo do Facebook e qual a personalidade, alinhada com a estratégia da marca, que proporciona um maior índice de comprometimento.pt_PT
dc.identifier.tid202171493pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/26894
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectBrand personalitypt_PT
dc.subjectCompalpt_PT
dc.subjectContent strategypt_PT
dc.subjectFacebookpt_PT
dc.subjectEngagementpt_PT
dc.subjectSuper Bockpt_PT
dc.subjectCompromissopt_PT
dc.subjectEstratégia de conteúdopt_PT
dc.subjectPersonalidade da marcapt_PT
dc.titleI am, therefore they like : engaging Millennials on Facebook through brand personalitypt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresaspt_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
I Am, Therefore they Like -Engaging Millennials on Facebook Through Brand Personality.pdf
Size:
2.23 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
3.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: