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The influence of augmented reality on consumers’ online purchase intention : the Sephora Virtual Artist case

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorCrispim, Nuno
dc.contributor.authorSantulli, Michaela
dc.date.accessioned2019-02-21T15:26:35Z
dc.date.available2019-02-21T15:26:35Z
dc.date.issued2019-01-31
dc.date.submitted2019
dc.description.abstractThe advent of digitalization lead to the change of many business models and it has had a particular impact on retail. Indeed, brands are experimenting new ways to respond to consumers’ needs, blurring digital and physical experiences. An answer to this is Augmented Reality (AR) and it can be implemented in companies’ online platforms. This dissertation relies on studying this phenomenon through Sephora Virtual Artist, an e-commerce platform with AR features launched by the company. This research analyses if this technology can contribute to an e-commerce business in the cosmetic industry, through an experimental design comparing consumers’ responses to the Sephora 2D traditional website to Sephora Virtual Artist. From the outcome of the study, it was possible to affirm that AR could be a successful strategy for beauty companies that want to increment the performances of their online channels. Moreover, the main drivers of Online Purchase Intention were identified, and a specific target as well. The collected data might contribute for companies of the beauty industry whether to decide or not to invest in Augmented Reality and how to implement it. Moreover, it might also help brand managers communicating in the right way, to the right target and on the right channel.pt_PT
dc.description.abstractO advento da digitalização leva à mudança de muitos modelos de negócios e tem um impacto particular no retalho. De fato, as marcas estão a experimentar novas maneiras de responder às necessidades dos consumidores, fundindo as experiências digitais e físicas. A Realidade Aumentada (RA) é uma resposta para isso e pode ser implementada nas plataformas online das empresas. Esta dissertação baseia-se no estudo desse fenómeno através da Sephora Virtual Artist, uma plataforma de e-commerce com recursos de RA lançados pela empresa. Esta pesquisa analisa se esta tecnologia pode contribuir para um negócio de e-commerce na indústria cosmética, através de um projeto experimental comparando as respostas dos consumidores do site tradicional da Sephora 2D aos da Sephora Virtual Artist. A partir do resultado do estudo, foi possível afirmar que a RA pode ser uma estratégia bem-sucedida para empresas de beleza que desejem incrementar o desempenho de seus canais online. Além disso, os principais fatores de sucesso para a plataforma foram identificados bem como o seu público alvo. Os dados recolhidos podem contribuir para que empresas do setor de beleza decidam ou não investir em Realidade Aumentada e como implementá-la. Além disso, também pode ajudar os gerentes de marca a comunicarem da maneira certa, para o público certo e no canal certo.pt_PT
dc.identifier.tid202170632pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/26957
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectAugmented realitypt_PT
dc.subjectE-commercept_PT
dc.subjectSephorapt_PT
dc.subjectInnovationspt_PT
dc.subjectCosmetic industrypt_PT
dc.subjectOnline purchase intentionspt_PT
dc.subjectRealidade aumentadapt_PT
dc.subjectInovaçõespt_PT
dc.subjectIndústria cosméticapt_PT
dc.subjectIntenção de compra onlinept_PT
dc.titleThe influence of augmented reality on consumers’ online purchase intention : the Sephora Virtual Artist casept_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresaspt_PT

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