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Abstract(s)
Os eventos são uma ferramenta de comunicação, mais especificamente das Relações
Públicas, cada vez mais utilizada pelas organizações, e podem ser trabalhados tanto na
comunicação interna como externa.
Através dos eventos, as organizações comunicam a sua identidade institucional,
procurando criar a imagem pretendida junto do seu público-alvo. Um evento pode ajudar
na construção ou na melhoria da reputação junto do público-alvo da organização.
O foco deste Relatório de Estágio visa compreender se os eventos contribuem ou não para
a valorização da imagem institucional a partir do estudo de caso do Banco Santander Totta,
e enquadrar e analisar o seu impacto.
Ao longo do presente Relatório de Estágio é possível observar que os eventos contribuem
para a valorização da imagem institucional, continuando a fazer sentido apostar neste tipo
de comunicação.
Events are a communication tool, increasingly explored by organizations, more precisely by Public Relations, and can be used both in internal and external communication. Through events, organizations communicate their corporate identity, in order to create the desired image on their target audience. An event can help build or improve the organization’s reputation, perceived by its target audience. The aim of this report is to analyze and understand if events do contribute for the appreciation of the corporate image and frame and analyze its impact, based upon the case study of Banco Santander Totta. Throughout this report it was observed that events contribute positively to the appreciation of the corporate image, proving that using this communication tool continues to be a positive approach for organizations.
Events are a communication tool, increasingly explored by organizations, more precisely by Public Relations, and can be used both in internal and external communication. Through events, organizations communicate their corporate identity, in order to create the desired image on their target audience. An event can help build or improve the organization’s reputation, perceived by its target audience. The aim of this report is to analyze and understand if events do contribute for the appreciation of the corporate image and frame and analyze its impact, based upon the case study of Banco Santander Totta. Throughout this report it was observed that events contribute positively to the appreciation of the corporate image, proving that using this communication tool continues to be a positive approach for organizations.
Description
Keywords
Relações públicas Comunicação interna Comunicação externa Eventos Reputação corporativa Público-alvo Public relations Internal communication External communication Events Corporate reputation Target audience
