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Mental health is everybody’s business : the role of brands in overcoming the stigma while nurturing consumers’ brand perceptions

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorBraga, João Pedro Niza Jacinto
dc.contributor.authorGarcia, Joana Correia
dc.date.accessioned2022-07-22T09:24:50Z
dc.date.available2023-01-01T01:30:39Z
dc.date.issued2022-01-27
dc.date.submitted2022-01
dc.description.abstractThe World Health Organisation (WHO) defines health as a holistic balance between physical, mental and social well-being. The COVID-19 virus has not only weakened the physical component of the population. Although seemingly invisible, this virus has brought abysmal psychological consequences to society and accelerated the urgent mental health approach that screams to the world its need for expression, normalisation, and acceptance. Consumers have come to value their own well-being, and that of society as a whole, exponentially. The study reveals that consumers now similarly value mental health and physical health initiatives implemented by familiar brands. These corporate social responsibility practices prove to be extremely incremental in terms of consumers' brands perceptions. However, consumers feel more socially responsible when they are an integral part of a social cause. Therefore, consumer-centric approaches are more beneficial to the brand than employeecentric stimuli. Additionally, this study has proven that exposure to mentally focused scenarios triggers a considerable decrease in mental health-related stigma in society. In this way, brands are able to, almost in a pioneering way, unmask stigma, adopting an educational role in the community, while simultaneously building and strengthening brand equity.pt_PT
dc.description.abstractA Organização Mundial de Saúde (OMS) define saúde como o equilíbrio holístico entre o bem estar físico, mental e social. Ainda que aparentemente invisíveis, este vírus trouxe consequências psicológicas abismais para a sociedade e fez acelerar a urgente abordagem de saúde mental que grita ao mundo a sua necessidade de expressão, normalização, e aceitação. Os consumidores passaram a valorizar exponencialmente o bem estar próprio e da sociedade como um todo. O estudo revela que os consumidores avaliam, de forma semelhante, iniciativas de saúde mental e física implementadas por marcas familiares. Estas práticas de responsabilidade social corporativa revelam-se extremamente incrementoras no que toca às percepções dos consumidores face à marca. No entanto, os consumidores sentem-se mais socialmente responsáveis quando são parte integrante de uma causa social. Por isso, abordagens centradas no consumidor revelam-se mais vantajosas para a marca, comparativamente com estímulos voltados para os colaboradores. Adicionalmente, este estudo comprovou que a exposição a cenários de foco mental despoleta uma diminuição considerável do estigma relacionado com saúde mental existente na sociedade. Desta forma, as marcas são capazes de, quase de forma pioneira, desmascarar o estigma, adotando um papel educacional na comunidade, enquanto constroem e fortalecem, simultaneamente, brand equity.pt_PT
dc.identifier.tid202964949pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/38351
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectMental healthpt_PT
dc.subjectPhysical healthpt_PT
dc.subjectCorporate social responsibilitypt_PT
dc.subjectStigmapt_PT
dc.subjectTrustpt_PT
dc.subjectHedonic and utilitarian valuept_PT
dc.subjectLoyaltypt_PT
dc.subjectPurchase intentionpt_PT
dc.subjectPropensity to paypt_PT
dc.subjectSaúde mentalpt_PT
dc.subjectSaúde físicapt_PT
dc.subjectResponsabilidade social corporativapt_PT
dc.subjectEstigmapt_PT
dc.subjectConfiançapt_PT
dc.subjectValor hedónico e utilitáriopt_PT
dc.subjectLealdadept_PT
dc.subjectIntenção de comprapt_PT
dc.subjectPropensão para pagarpt_PT
dc.titleMental health is everybody’s business : the role of brands in overcoming the stigma while nurturing consumers’ brand perceptionspt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresaspt_PT

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