Repository logo
 
Publication

Can we coach the mind? : the case study of how to effectively drive athlete performance

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorMoreira, Sérgio Paulo de Jesus
dc.contributor.authorGonçalves, Miguel
dc.date.accessioned2024-06-21T14:12:10Z
dc.date.available2024-06-21T14:12:10Z
dc.date.issued2024-05-09
dc.date.submitted2024-03
dc.description.abstractBackground and purpose: This paper reviews the case study of a Mental Coaching Program, with the intent of enhancing Mental Coaching professional practices, and provides a teaching note discussing improvements suggested by the literature. Method and results: Using a mix of coaching and training techniques, the 8-month program completed by two athletes, has encountered some setbacks due to athletes’ lack of motivation and commitment. The self-assessment results were positive however not fully supported by the peer assessment. Conclusions: Apart from overall improvements in the assessment method (implementing the TOPS 2), the session (add more mental skills, tools practice in session) and program structure (follow the education, acquisition, and implementation phases for one mental skill, tool or plan at a time), the most significant breakthrough was that there is no idyllic MST program, personalization is required in order to meet and develop the individual's psychological weaknesses.pt_PT
dc.description.abstractContexto e objetivo: Este artigo analisa o estudo de caso de um Programa de Treino Mental, com o intuito de aprimorar as práticas profissionais de treinadores mentais e fornece uma nota de ensino discutindo melhorias sugeridas pela literatura. Método e resultados: Utilizando uma mistura de técnicas de coaching e training, o programa de 8 meses concluído por dois atletas enfrentou alguns contratempos devido à falta de motivação e comprometimento dos atletas. Os resultados da autoavaliação foram positivos, porém não totalmente apoiados pela avaliação de pessoas com relações próximas. Conclusões: Além das melhorias gerais no método de avaliação (implementando o TOPS 2), na sessão (adicionando mais tempo de prática de habilidades e ferramentas mentais) e na estrutura do programa (seguindo as fases de educação, aquisição e implementação para uma habilidade, ferramenta ou plano mental de cada vez), a descoberta mais relevante foi que não existe um programa de Mental Coaching ideal, sendo necessária a personalização para atender e desenvolver as fraquezas psicológicas individuais.pt_PT
dc.identifier.tid203617592pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/45582
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectPerformancept_PT
dc.subjectMental skill trainingpt_PT
dc.subjectSport psychologypt_PT
dc.subjectCoachingpt_PT
dc.subjectMotivationpt_PT
dc.subjectDesempenhopt_PT
dc.subjectTreino de competencias mentaispt_PT
dc.subjectPsicologia do desportopt_PT
dc.subjectMotivaçãopt_PT
dc.titleCan we coach the mind? : the case study of how to effectively drive athlete performancept_PT
dc.title.alternativeConseguimos treinar a mente? : o caso de estudo de como impulsionar efetivamente o desempenho dos atletaspt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão Aplicadapt_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
101194978.pdf
Size:
418.2 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
3.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: