Repository logo
 
No Thumbnail Available
Publication

Can we coach the mind? : the case study of how to effectively drive athlete performance

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
101194978.pdf418.2 KBAdobe PDF Download

Abstract(s)

Background and purpose: This paper reviews the case study of a Mental Coaching Program, with the intent of enhancing Mental Coaching professional practices, and provides a teaching note discussing improvements suggested by the literature. Method and results: Using a mix of coaching and training techniques, the 8-month program completed by two athletes, has encountered some setbacks due to athletes’ lack of motivation and commitment. The self-assessment results were positive however not fully supported by the peer assessment. Conclusions: Apart from overall improvements in the assessment method (implementing the TOPS 2), the session (add more mental skills, tools practice in session) and program structure (follow the education, acquisition, and implementation phases for one mental skill, tool or plan at a time), the most significant breakthrough was that there is no idyllic MST program, personalization is required in order to meet and develop the individual's psychological weaknesses.
Contexto e objetivo: Este artigo analisa o estudo de caso de um Programa de Treino Mental, com o intuito de aprimorar as práticas profissionais de treinadores mentais e fornece uma nota de ensino discutindo melhorias sugeridas pela literatura. Método e resultados: Utilizando uma mistura de técnicas de coaching e training, o programa de 8 meses concluído por dois atletas enfrentou alguns contratempos devido à falta de motivação e comprometimento dos atletas. Os resultados da autoavaliação foram positivos, porém não totalmente apoiados pela avaliação de pessoas com relações próximas. Conclusões: Além das melhorias gerais no método de avaliação (implementando o TOPS 2), na sessão (adicionando mais tempo de prática de habilidades e ferramentas mentais) e na estrutura do programa (seguindo as fases de educação, aquisição e implementação para uma habilidade, ferramenta ou plano mental de cada vez), a descoberta mais relevante foi que não existe um programa de Mental Coaching ideal, sendo necessária a personalização para atender e desenvolver as fraquezas psicológicas individuais.

Description

Keywords

Performance Mental skill training Sport psychology Coaching Motivation Desempenho Treino de competencias mentais Psicologia do desporto Motivação

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue