Repository logo
 
Publication

Multilem : how to stand up to a crisis?

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorGuedes, Nuno Manuel de Magalhães
dc.contributor.authorLima, Filipa Barbosa Ferreira de
dc.date.accessioned2020-01-06T15:30:26Z
dc.date.available2020-01-06T15:30:26Z
dc.date.issued2019-10-11
dc.description.abstractMultilem is a Portuguese company, founded in 1986, operating in the fairs industry, responsible for the manufacture of stands and for managing the performance of its clients in industry fairs. In 2008, after many successful years, the international economic crisis sent Multilem into hard times. Customers started to decrease the number of orders and to commit lower budgets to their presence in fairs. Multilem had to outline a strategy to maintain the business. Multilem’s case study addresses this crisis situation, providing information about the story of the company, the economic crisis and the industry in which Multilem operates. Information on key aspects shaping the behavior of clients is also provided. Additionally, in the Literature Review section, subjects that provide a broad perspective of the problem are addressed. The Teaching Notes section offers an analysis of the case including possible future alternatives and recommendations to Multilem’s management. The aim of this dissertation is to help to develop a strategy that will help Multilem facing this crisis, in order to keep operating in its traditional market niche.pt_PT
dc.description.abstractMultilem é uma empresa portuguesa, fundada em 1986, que opera na indústria de ferias, responsável pela construção de stand e pela gestão da performance dos seus clientes em feiras da indústria. Em 2008, após vários anos de sucesso, a crise económica internacional enviou a Multilem para maus momentos. Os clientes começaram a diminuir o número de pedidos e a disponibilizar orçamentos mais baixos para a sua presença nas feiras. Multilem teve de delinear uma estratégia para manter o negócio. O caso de estudo da Multilem aborda esta situação de crise, providenciando informação sobre a história da empresa, sobre a crise económica e a indústria onde a Multilem opera. É também disponibilizada informação sobre os aspetos chave que moldam o comportamento dos clientes. Adicionalmente, na Revisão de Literatura, são abordados temas que fornecem uma perspetiva mais ampla do problema. Na secção de Notas de Ensino é oferecida uma análise do caso, incluindo futuras alternativas, bem como recomendações para os gerentes da Multilem. A finalidade desta dissertação é ajudar a desenvolver uma estratégia que ajudará a Multilem a enfrentar a crise, a fim de continuar a operar no seu nicho de mercado tradicional.pt_PT
dc.identifier.tid202301443pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/29087
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectFairspt_PT
dc.subjectEconomic crisispt_PT
dc.subjectQuality servicespt_PT
dc.subjectMultilempt_PT
dc.subjectFeiraspt_PT
dc.subjectCrise económicapt_PT
dc.subjectServiço de qualidadept_PT
dc.titleMultilem : how to stand up to a crisis?pt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestãopt_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
152117263_Filipa Lima_DPDFA.pdf
Size:
1.37 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
3.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: