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Authors
Advisor(s)
Abstract(s)
Em plena época digital, as redes sociais digitais adquirem um poder de divulgação que as
torna indispensáveis para qualquer serviço ou organização. Estas redes deixam de ser
apenas de uso social e começam a ser ferramentas essenciais para qualquer profissional
na área da comunicação.
A comunicação começa a ter mais importância nas organizações e é vista como uma
ferramenta essencial para o sucesso interno e externo de qualquer organização. No
entanto, é uma área que não é aproveitada no seu completo potencial, sendo que ainda
não é dada a devida autonomia e responsabilidade ao profissional de comunicação.
Após a realização de um estágio curricular, de três meses, no Instituto de Letras e Ciências
Humanas, da Universidade do Minho, o presente relatório de estágio tem como objetivo
perceber de que forma a implementação de um plano comunicacional digital contribui
para a melhoria comunicacional interna e externa.
Com o intuito de alcançar o objetivo deste relatório de estágio é necessário analisar e
compreender alguns conceitos da área da comunicação, descrever e analisar as tarefas
realizadas no local de estágio e perceber de que forma a implementação de estratégias de
comunicação afetou a comunicação interna e externa do Instituto de Letras e Ciências
Humanas.
In the present digital era, digital social networks acquire a power of diffusion that makes them essential for any service or organization. These networks are no longer just for social use and they begin to be essential tools for any professional in the field of communication. Communication begins to be more important in organizations and it is seen as an essential tool for the internal and external success of any organization. However, it is an area that is not used in its full potential, since it is still not given the due autonomy and responsibility to the professional of communication. After a three-month internship, in the Institute of Arts and Humanities of University of Minho, this report aims to realize how an implementation of a digital communication plan contributes for the improvement of internal and external communication. In order to achieve the goal of this internship report it is necessary to analyze and understand some concepts of the communication area, to describe and analyze the tasks performed in the internship location and understand how the implementation of communication strategies affected the internal and external communication of the Institute of Arts and Humanities.
In the present digital era, digital social networks acquire a power of diffusion that makes them essential for any service or organization. These networks are no longer just for social use and they begin to be essential tools for any professional in the field of communication. Communication begins to be more important in organizations and it is seen as an essential tool for the internal and external success of any organization. However, it is an area that is not used in its full potential, since it is still not given the due autonomy and responsibility to the professional of communication. After a three-month internship, in the Institute of Arts and Humanities of University of Minho, this report aims to realize how an implementation of a digital communication plan contributes for the improvement of internal and external communication. In order to achieve the goal of this internship report it is necessary to analyze and understand some concepts of the communication area, to describe and analyze the tasks performed in the internship location and understand how the implementation of communication strategies affected the internal and external communication of the Institute of Arts and Humanities.
Description
Keywords
Comunicação digital Redes sociais digitais Plano de comunicação digital Comunicação organizacional Relações públicas Estratégias de comunicação digital Identidade organizacional Public relations Digital social networks Digital communication plan Organizational communication Digital communication strategies Organizational identity