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Creating targeted online career service interventions : survey of students’ career guidance needs in portuguese higher education

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Abstract(s)

Under modern economic conditions, universities have found themselves involved in a competition with each other in the developing market of educational services. Almost any higher educational institution nowadays faces a question of its alumni employability and the career services, among other initiatives, have been established in many universities to improve the competitiveness of their graduates in the labor market. Although the majority of universities in Portugal indicate the existence of a Career Office or a similar entity in the institution, the provision of career counselling services is not fully developed in many. In order to aid the development of career services, recipients’ (i.e. students’) specific requirements need to be assessed to support the understanding and meeting of expectations. What are the Portuguese students’ current career needs and intervention preferences? Which online career guidance intervention would be welcomed, if any? The present study addressed these questions by analyzing data from an online survey administered to 361 Portuguese higher education students. The findings indicate the preferred modalities for career interventions, the current career support needs and the likelihood of joining an online or computer-assisted career counseling service if it were made available by their university. The study’s findings can contribute to the promotion of students’ employability by providing recommendations on the development of Career Offices at Portuguese universities through the creation of targeted career guidance programs, including online interventions.
Nas atuais condições económicas, as universidades competem entre si no mercado de serviços educacionais. Praticamente todas as instituições de ensino superior enfrentam hoje em dia a questão da empregabilidade dos seus antigos alunos e os gabinetes de carreira, entre outras iniciativas, têm sido criados em muitas universidades para melhorar a competitividade dos seus licenciados no mercado de trabalho. Apesar da maioria das universidades em Portugal indicar a existência de um gabinete de carreiras ou entidade similar na instituição, nem sempre a oferta de serviços de aconselhamento de carreira está totalmente desenvolvida. Com a finalidade de apoiar o desenvolvimento destes serviços, as necessidades específicas dos seus destinatários (i.e., estudantes) devem ser avaliadas para apoiar a compreensão e o cumprimento das expectativas. Quais são as atuais necessidades de carreira e as preferências de intervenção dos estudantes universitários portugueses? Que tipo de intervenção online ou assistida por computador seria adequada? O presente estudo abordou essas questões através de questionário online administrado a 361 alunos do ensino superior português. Os resultados indicam quais as modalidades de intervenção de carreira preferidas, quais as necessidades atuais de apoio neste âmbito e, também, qual a probabilidade de utilizar um serviço de aconselhamento de carreira online ou assistido por computador, se fosse disponibilizado pela sua universidade. Os resultados podem contribuir para a promoção da empregabilidade dos alunos, dando recomendações para o desenvolvimento dos gabinetes de carreira nas universidades portuguesas, através da criação de programas de orientação e aconselhamento de carreira, incluindo intervenções online.

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Keywords

Careers office Needs assessment Higher education Career intervention Online and computer-assisted career guidance Gabinetes de carreira Avaliação de necessidades Ensino superior Intervenção na carreira Orientação de carreira online e assistida por computador

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