Repository logo
 
Publication

Pursuit of competitive advantage for online travel agencies : driving from price to value

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestão
dc.contributor.advisorSilva, Susana Cristina Lima da Costa e
dc.contributor.authorVilarinho, Tiago Assis
dc.date.accessioned2015-03-20T15:00:35Z
dc.date.available2015-03-20T15:00:35Z
dc.date.issued2014-10-20
dc.date.submitted2014
dc.description.abstractThe online travel industry is characterized by a fierce level of competition. Due to the design of its landscape, modern travel paradigms and touristic product’s characteristics, Online Travel Agencies strive to have the lowest price in order to attract customers and gain market share. Thus, their services became very similar and commoditized. Starting from this topic, online marketing strategies and actions aiming at the creation of value by differentiation rather pricing were investigated. To sum up these strategies, the Online Travel Agency’s online marketing role model was created. It was concluded that it is possible for Online Travel Agencies to provide a higher level of service able to provide a better brand positioning and customer loyalty that therefore might differentiate the agency from its competitors.por
dc.description.abstractA indústria turística online é caracterizada por um feroz nível de competição. Dado o esquema do seu ambiente competitivo, os paradigmas modernos de viagens e as características dos produtos turísticos, as agências de viagens online esforçam-se por providenciar o preço mais baixo com o intuito de captar consumidores e ganhar quota de mercado. Desta forma, os seus serviços tornaram-se muito similares e até indiferenciáveis. Partindo deste cenário, foram investigadas estratégias e ações de marketing que tivessem por objetivo a criação de valor pela diferenciação ao invés do preço. Para sumarizar essas mesmas estratégias foi concebido o modelo de ação estratégica online para agências de viagens. Foi concluído que é possível para agências de viagens online providenciar um alto nível de serviço que garanta um melhor posicionamento de marca e a fidelidade dos consumidores, e que por isso possa diferenciar a agência dos seus concorrentes.por
dc.identifier.tid201496364
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/17005
dc.language.isoengpor
dc.subjectOnline travel agencypor
dc.subjectCompetitionpor
dc.subjectDifferentiationpor
dc.subjectOnline marketing strategiespor
dc.subjectCustomizationpor
dc.subjectLoyaltypor
dc.subjectAgência de viagens onlinepor
dc.subjectCompetiçãopor
dc.subjectDiferenciaçãopor
dc.subjectEstratégias de marketing onlinepor
dc.subjectPersonalizaçãopor
dc.subjectFidelidadepor
dc.titlePursuit of competitive advantage for online travel agencies : driving from price to valuepor
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspor
rcaap.typemasterThesispor
thesis.degree.nameMestrado em Gestão

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
201496364.pdf
Size:
1.21 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
3.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: