Repository logo
 
Publication

Music in the international market : differences and distribution : the case of Italy and China

datacite.subject.fosCiências Sociais::Sociologiapt_PT
dc.contributor.advisorGonçalves, Diana Isabel Adriano
dc.contributor.advisorReis, Ricardo
dc.contributor.authorMilone, Edoardo Jeremy Crepaldi
dc.date.accessioned2023-01-19T11:25:03Z
dc.date.available2023-01-19T11:25:03Z
dc.date.issued2022-12-12
dc.date.submitted2022-06
dc.description.abstractHistorically there has been limited transmission of musical ideas between Italy and China. When music travels between cultures it is subject to change and transformation and this cultural exchange is the foundation for popular music as we know it today. Within this dissertation, we will firstly analyse what makes music enjoyable for people through an analysis of genre. Then, perform a comparative analysis of their respective regional music genres and analyse similarities between them. Through this we can understand the similarities between the two markets and understand possible modes of entry for Italian musicians into the Chinese market. The motivation for this analysis is to ascertain whether there is a space for Italian musicians to find an audience in China. By understand the similarities between the countries we can find elements within Italian musicians’ product that will reduce the amount of alienation within the Chinese market.pt_PT
dc.description.abstractTradicionalmente, tem sido reduzida a transmissão de noções e conceitos de música entre a Itália e a China. Quando a música viaja entre culturas está sujeita a mudanças e transformações, sendo este intercâmbio cultural a base da música popular tal como a conhecemos hoje. Com esta dissertação, pretende-se, em primeiro lugar, analisar o que leva a música ter um efeito positivo nas pessoas, através de uma análise de género. De seguida, far-se-á uma análise comparativa entre os diferentes géneros musicais regionais, analisando as semelhanças entre aqueles. Com este estudo, será possível compreender as semelhanças entre os dois países, e perceber como é que a música italiana poderá entrar no contexto chinês. O objetivo desta análise é verificar se existe público na China para os músicos italianos. Ao compreender as semelhanças entre estes dois países, poder-se-á encontrar elementos no espectro musical italiano que contribua para reduzir uma elevada indiferença à música italiana no mercado chinês.pt_PT
dc.identifier.tid203130871pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/39940
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectForeign musicpt_PT
dc.subjectChinese musicpt_PT
dc.subjectItalian musicpt_PT
dc.subjectGenre theorypt_PT
dc.subjectGlobalisation and the music industrypt_PT
dc.subjectInternational music marketspt_PT
dc.subjectMúsicas do mundopt_PT
dc.subjectMúsica estrangeirapt_PT
dc.subjectMúsica chinesapt_PT
dc.subjectMúsica italianapt_PT
dc.subjectTeoria do géneropt_PT
dc.subjectGlobalização e a indústria musicalpt_PT
dc.subjectMercados internacionais de músicapt_PT
dc.titleMusic in the international market : differences and distribution : the case of Italy and Chinapt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Estudos de Culturapt_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
203130871.pdf
Size:
1.29 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
203130871.txt
Size:
3.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: