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Music in the international market : differences and distribution : the case of Italy and China

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Abstract(s)

Historically there has been limited transmission of musical ideas between Italy and China. When music travels between cultures it is subject to change and transformation and this cultural exchange is the foundation for popular music as we know it today. Within this dissertation, we will firstly analyse what makes music enjoyable for people through an analysis of genre. Then, perform a comparative analysis of their respective regional music genres and analyse similarities between them. Through this we can understand the similarities between the two markets and understand possible modes of entry for Italian musicians into the Chinese market. The motivation for this analysis is to ascertain whether there is a space for Italian musicians to find an audience in China. By understand the similarities between the countries we can find elements within Italian musicians’ product that will reduce the amount of alienation within the Chinese market.
Tradicionalmente, tem sido reduzida a transmissão de noções e conceitos de música entre a Itália e a China. Quando a música viaja entre culturas está sujeita a mudanças e transformações, sendo este intercâmbio cultural a base da música popular tal como a conhecemos hoje. Com esta dissertação, pretende-se, em primeiro lugar, analisar o que leva a música ter um efeito positivo nas pessoas, através de uma análise de género. De seguida, far-se-á uma análise comparativa entre os diferentes géneros musicais regionais, analisando as semelhanças entre aqueles. Com este estudo, será possível compreender as semelhanças entre os dois países, e perceber como é que a música italiana poderá entrar no contexto chinês. O objetivo desta análise é verificar se existe público na China para os músicos italianos. Ao compreender as semelhanças entre estes dois países, poder-se-á encontrar elementos no espectro musical italiano que contribua para reduzir uma elevada indiferença à música italiana no mercado chinês.

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Foreign music Chinese music Italian music Genre theory Globalisation and the music industry International music markets Músicas do mundo Música estrangeira Música chinesa Música italiana Teoria do género Globalização e a indústria musical Mercados internacionais de música

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