Name: | Description: | Size: | Format: | |
---|---|---|---|---|
56.4 MB | Adobe PDF |
Authors
Abstract(s)
Este relatório tem como propósito expor o processo técnico e teórico da criação da curtametragem Alberto, inserido na Unidade Curricular Projeto Final do Mestrado em Som e Imagem com especialização em Animação por Computador. Alberto é uma curta-metragem de animação tradicional onde o objetivo principal é explorar o grafismo do grafite, carvão e guache em papel texturado, em junção com o estudo de distorção visual e perspética da ação. Desta forma, este relatório é composto por quatro capítulos distintos. Os objetivos e motivações, a sinopse e a equipa e o papel que cada elemento teve no projeto são descritos na introdução. Na abordagem e tratamento são analisadas as referências visuais e teóricas, a metodologia e o cronograma. No historial de produção são descritas a pré-produção, a produção e a pós-produção, onde se pode observar o processo de realização do projeto. Por último, este relatório conta com uma reflexão de tudo o que foi feito, desde os problemas encontrados, até a uma observação do resultado final.
This report aims to display the technical and theoretical process involved in the creation of the short film Alberto, produced for the class of Final Project in the Master in Sound and Image with a major in Computer Animation. Alberto is a traditional animation short film whose main purpose is to explore the graphical properties of graphite, charcoal, and gouache in textured paper, in conjunction with the study of visual and perspective distortion of the environment. In this way, this report is composed of four distinct chapters. The objectives and motivations, the synopsis, the team and the role each element had in the project are described in the Introduction. In the approach and treatment section, visual and theoretical references, the method and schedule are analysed. In the production history are described the pre-production, the production and post-production, where the process of creation is observed. Lastly, this report counts with a reflection of what has been made, from problems found to an observation of the final product.
This report aims to display the technical and theoretical process involved in the creation of the short film Alberto, produced for the class of Final Project in the Master in Sound and Image with a major in Computer Animation. Alberto is a traditional animation short film whose main purpose is to explore the graphical properties of graphite, charcoal, and gouache in textured paper, in conjunction with the study of visual and perspective distortion of the environment. In this way, this report is composed of four distinct chapters. The objectives and motivations, the synopsis, the team and the role each element had in the project are described in the Introduction. In the approach and treatment section, visual and theoretical references, the method and schedule are analysed. In the production history are described the pre-production, the production and post-production, where the process of creation is observed. Lastly, this report counts with a reflection of what has been made, from problems found to an observation of the final product.
Description
Keywords
Animação tradicional Animação 2D Curta-metragem Papel Pós-produção Traditional animation 2D animation Short film Paper Post-production