Repository logo
 
No Thumbnail Available
Publication

Fatores de inibição na compra on-line

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
01AntonioAndradeCompraOnLine3-26.pdf990.2 KBAdobe PDF Download

Advisor(s)

Abstract(s)

O objetivo deste trabalho consiste em identificar as barreiras ao comércio eletrónico em Portugal, face a outros países europeus. Foi adotado um modelo para compreender a variação das práticas de comércio eletrónico em Portugal com base em quatro dimensões: Risco Percebido, Facilidade de Uso Percebida, Utilidade Percebida, e Experiência Online. Este modelo foi testado numa amostra de 101 indivíduos, tendo sido possível encontrar uma correlação positiva entre as práticas de comércio eletrónico e a facilidade de utilização percebida, a utilidade percebida e a experiência online.
The purpose of this paper is to understand the obstacles to e-commerce in Portugal compared to other European countries. In order to understand the variation of the e-commerce practices in Portugal, a model was proposed. In this model four constructs were used as explanatory variables: Perceived Risks; Perceived Ease of Use; Perceived Usefulness; and Online Experience. This model was tested in a sample of 101 respondents which allowed finding a positive correlation between the E-commerce Practices and the Perceived Ease of Use, the Perceived Usefulness, and the Online Experience constructs

Description

Keywords

Comércio eletrônico Risco percebido Utilidade percebida Experiência online E-commerce Perceived risk Perceived usefulness Online experience

Pedagogical Context

Citation

CAVADAS, Luís [et al.] – Fatores de inibição na compra on-line . Gestão e Desenvolvimento. Viseu. ISSN 0872-556X. Nº 25 (2017), p. 3-26.

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue