Repository logo
 
Publication

The social-business hybrid organization : the long-desired answer to the BOP dilemma?

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorLeglise, Laure
dc.contributor.authorSpinnler, Julius
dc.date.accessioned2023-01-10T11:29:07Z
dc.date.available2023-01-10T11:29:07Z
dc.date.issued2020-10-13
dc.date.submitted2020
dc.description.abstractThe purpose of this research is to understand how the hybrid character of social business hybrids can contribute to their success on the BOP markets. To answer the research question, I conducted a comparative case study on two companies that can be categorized as social business hybrids and operate in BOP markets. I relied on secondary sources, which mainly consisted of secondary interviews and publicly available third-party sources. To analyze the data collected, I used the framework "value-capturing elements" elaborated by von der Heydte (2020). The results of the study show that both investigated companies can contribute to overcome the challenges of BOP markets due to their hybrid institutional form. Moreover, this research demonstrates that an institutional hybridity is most effective when it harmonizes and aligns with the company's mission. To particularly benefit from hybridity in BOP markets, the following elements prove to be particularly useful: achieving a competitive strategy, implementing value propositions and building a network of strategic partners.pt_PT
dc.description.abstractO objectivo desta investigação é compreender como o carácter híbrido dos “social business hybrids” pode contribuir para o seu sucesso nos mercados de BOP. Para responder à questão da investigação, realizei um estudo de caso comparativo sobre duas empresas que podem ser categorizadas como social business hybrids e operar nos mercados de BOP. Confiei em fontes secundárias, que consistiam principalmente em entrevistas secundárias e fontes de terceiros disponíveis ao público. Para analisar os dados recolhidos, utilizei o quadro "elementos de captura de valor" elaborado por von der Heydte (2020). Os resultados do estudo mostram que ambas as empresas investigadas podem contribuir para superar os desafios dos mercados BOP devido à sua forma institucional híbrida. Além disso, esta investigação demonstra que um híbrido institucional é mais eficaz quando harmoniza e se alinha com a missão da empresa. Para beneficiar particularmente do hibridismo nos mercados de BOP, os seguintes elementos revelam-se particularmente úteis: alcançar uma estratégia competitiva, implementar propostas de valor e construir uma rede de parceiros estratégicos.pt_PT
dc.identifier.tid202531210pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/39779
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectBOPpt_PT
dc.subjectSocial business hybridpt_PT
dc.subjectHybriditypt_PT
dc.subjectHybrid organizationpt_PT
dc.subjectHíbrido empresarial socialpt_PT
dc.subjectHíbridopt_PT
dc.subjectOrganização híbridapt_PT
dc.titleThe social-business hybrid organization : the long-desired answer to the BOP dilemma?pt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresaspt_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
202531210.pdf
Size:
2.44 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
202531210.txt
Size:
3.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: