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The effects of written versus QR code wine nutrition labels on consumer preferences

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Abstract(s)

Recent regulations regarding alcoholic beverages have caused producers to alter the labels of their products to include nutritional information. Moreover, for the first time, QR codes containing this information in wine labels (e-labels) are used. This research aims to investigate consumer’s perception towards wine back labels regarding the different formats in which the nutritional information can be provided. To assess the proposed model, a series of independent-sample t-tests, and a Hayer PROCESS Model 7 were conducted to first: evaluate label attractiveness, brand personality, cognitive and design clarity attitude, and satisfaction towards three label designs; original label, nutritional label, and e-label, second, to examine the moderating effect of consumer’s health-consciousness. The findings indicate that nutritional labelling is generally preferred by consumers. However, e-labels are perceived as having a superior design. When considering consumer health awareness, the results indicate that the perception of labels on satisfaction via attractiveness is moderated by health consciousness. Specifically, high levels of health consciousness led to a significant effect of labelling on satisfaction via attractiveness. The managerial objective of this study is to offer recommendations on effectively designing wine labels targeted at consumers.
As recentes regulamentações relacionadas a bebidas alcoólicas têm levado os produtores a alterar os rótulos de seus produtos para incluir informações nutricionais. Além disso, pela primeira vez, são utilizados códigos QR contendo essas informações nos rótulos de vinho (e-label). Esta pesquisa tem como objetivo investigar a percepção dos consumidores em relação aos rótulos traseiros de vinho quanto aos diferentes formatos em que as informações nutricionais podem ser fornecidas. Para avaliar o modelo proposto, uma série de t-tests independentes e um Hayer PROCESS Model 7 foram conduzidos para: primeiro, avaliar a atratividade do rótulo, personalidade da marca, atitude cognitiva e clareza de design, e satisfação em relação a três designs de rótulo; rótulo original, rótulo nutricional e rótulo eletrônico; segundo, examinar o efeito moderador da consciência de saúde do consumidor. Os resultados indicam que a rotulagem nutricional é geralmente preferida pelos consumidores. No entanto, os rótulos eletrônicos são percebidos como tendo um design superior. Ao considerar a conscientização do consumidor em relação à saúde, os resultados indicam que a percepção dos rótulos sobre a satisfação por meio da atratividade é moderada pela consciência de saúde. Especificamente, níveis elevados de consciência de saúde levaram a um efeito significativo da rotulagem sobre a satisfação por meio da atratividade. O objetivo gerencial deste estudo é oferecer recomendações sobre a eficaz concepção de rótulos de vinho direcionados aos consumidores.

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Keywords

Wine label E-label QR code Brand personality Consumer attitude Satisfaction Health consciousness Rótulo de vinho Rótulo eletrónico Personalidade da marca Atitude do consumidor Satisfação Consciência de saúde

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