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What drives consumers’ decision on dining out patterns? : the case of the portuguese population

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorCosta, Ana Isabel de Almeida
dc.contributor.authorSilva, Maria Teresa Romão Ferreira Pereira da
dc.date.accessioned2020-11-04T08:20:55Z
dc.date.available2020-11-04T08:20:55Z
dc.date.issued2020-06-29
dc.date.submitted2020
dc.description.abstractIn the present dissertation, eighteen different associations between the frequencies of Dining out during the week and Dining out during the weekend with socio-demographic variables, cooking-related motivations and dietary restraints were analysed. Data from national and international public databases together with data from an online survey conducted in April 2019, which collected 528 valid responses from Portugal, were used in the study. The purpose of this research was to describe the Portuguese dining out patterns. The frequency of dining out during the week was found to be positive and significantly correlated to not having children, preference to cook and the dietary restraint consumption of high-calorie food and drinks, as well as light, low-fat & diet food and drinks, while there is a negative correlation with aptness for cooking. The frequency of dining out during the weekend is positively associated to not having children living in the same household. Average monthly income is positively correlated to both frequencies of dining out: during the Week and during the Weekend. The frequency of dining out is not significantly associated to age, measured by Millennials versus Non-Millennials.pt_PT
dc.description.abstractNa presente dissertação estão inseridas dezoito associações distintas entre as frequências de jantar fora durante a semana e durante o fim-de-semana com variáveis sociodemográficas, motivações para cozinhar e restrições alimentares foram analisadas. Dados recolhidos de bases de dados públicas, tanto nacionais como internacionais, em conjunto com os resultados de um questionário online, realizado em Abril de 2019 e que obteve 528 respostas válidas, foram incluídos no estudo. Os resultados revelam que existem associações positivas entre a frequência de jantar fora durante a semana e o não se ter filhos, gostar de cozinhar e a restrição alimentar de consumir comida ou bebidas com um elevado número de calorias, bem como rotuladas como light, low-fat ou diet, enquanto que a correlação com aptidão para cozinhar é negativa. A frequência de jantar fora durante o fim-de-semana está positivamente associada com não ter crianças a viverem na mesma casa. O rendimento mensal médio está positivamente correlacionado com ambas as frequências de jantar fora: durante a semana e durante o fim-de-semana. As frequências de jantar fora não estão associadas com a idade, medida como Millennials versus Non-Millennials.pt_PT
dc.identifier.tid202517292pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/31248
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectDining outpt_PT
dc.subjectMotivational driverspt_PT
dc.subjectCooking-related motivationspt_PT
dc.subjectDietary restraintspt_PT
dc.subjectConsumer-behaviorpt_PT
dc.subjectWeekendpt_PT
dc.subjectWorking daypt_PT
dc.subjectPortugalpt_PT
dc.subjectJantar forapt_PT
dc.subjectFactores de motivaçãopt_PT
dc.subjectMotivações para cozinharpt_PT
dc.subjectRestrições alimentarespt_PT
dc.subjectComportamento do consumidorpt_PT
dc.subjectFim-de-semanapt_PT
dc.subjectDias úteispt_PT
dc.titleWhat drives consumers’ decision on dining out patterns? : the case of the portuguese populationpt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsrestrictedAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestãopt_PT

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