Repository logo
 
Publication

Understanding customer preferences in healthcare : a conjoint analysis of private German health care add-ons

datacite.subject.fosCiências Sociais::Economia e Gestãopt_PT
dc.contributor.advisorCaldieraro, Fabio
dc.contributor.authorAshtiani, Dariosh Andrea Abidi
dc.date.accessioned2024-09-04T15:51:07Z
dc.date.available2024-09-04T15:51:07Z
dc.date.issued2024-07-03
dc.date.submitted2024-05-31
dc.description.abstractPurpose - The insurance market is highly competitive, with insurers developing into a reliable partner for customers. Individualized and group-specific service catalogs are designed for this purpose. This work examines which add-ons are beneficial for which customer group. Design/Methodology - The study uses literature reviews and current trends to identify relevant add-ons for customer groups. A survey collects customer preference data to assign relative benefits of the add-ons to specific customer groups by using conjoint analysis and k-means clustering. Findings - The study shows that all selected add-ons do maximize benefits for some of the customer groups. However, this differs from one customer group to another and there is no single preferred add-on for all groups. Research limitations - The main limitation of this research is that conjoint analysis results cannot directly translate into consumer behavior. Additionally, survey data collection lacks precision, as add-ons and complex health insurance products cannot be detailed sufficiently. Practical implications - Health insurance companies can use this analysis to address customer groups in a more targeted manner. Social implications - Insurance companies can use the results to help target groups lead healthier lives with selected add-ons. Originality - To my knowledge, it is the only study that is focused on innovative add-ons in health care plans.pt_PT
dc.description.abstractObjetivo - Examinar quais add-ons são benéficos para cada grupo de clientes no competitivo mercado de seguros, criando catálogos de serviços personalizados. Conceção/Metodologia - Revisões da literatura e tendências atuais identificam add-ons relevantes. Um inquérito recolhe dados sobre preferências dos clientes, usando análise conjunta e k-means clustering para atribuir benefícios relativos a grupos específicos. Conclusões - As extensões selecionadas maximizam os benefícios para alguns grupos de clientes, mas variam entre grupos, sem um suplemento preferido universal. Limitações da investigação - Resultados da análise conjunta não se traduzem diretamente no comportamento do consumidor. A recolha de dados do inquérito é imprecisa, pois suplementos e produtos complexos de seguros de saúde não são suficientemente detalhados. Implicações práticas - As seguradoras podem usar esta análise para se direcionarem mais eficazmente a grupos de clientes. Implicações sociais - Resultados podem ajudar os grupos-alvo a terem uma vida mais saudável com os suplementos selecionados. Originalidade - Este é o único estudo focado em suplementos inovadores em planos de saúde.pt_PT
dc.identifier.tid203663268pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.14/46378
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectHealth care planspt_PT
dc.subjectCustomer preferencespt_PT
dc.subjectConjoint analysispt_PT
dc.subjectPlanos de saúdept_PT
dc.subjectPreferências dos clientespt_PT
dc.titleUnderstanding customer preferences in healthcare : a conjoint analysis of private German health care add-onspt_PT
dc.title.alternativeCompreender as preferências dos clientes nos cuidados de saúde : uma análise conjunta dos suplementos de cuidados de saúde privados alemãespt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão e Administração de Empresas (mestrado internacional)pt_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
203663268.pdf
Size:
2.25 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
3.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: